Nem aprózza el a Honda, lazán utcai versenyautónak hívja az új Civic Type R-t, amit már „titokban”, szigorúan lemaszkolva körbezavartak a Nürburgring aszfaltcsíkján, és az eredménytől sokak szája tátva maradt, a miénk is.
A 7 perc 50 másodperces időt egy előszériás autóval futották 2014 májusában, és érthető módon az eredményt nem verték nagy dobra – egészen biztos, hogy látjuk még az új Type R-t munka közben a Zöld Pokolban -, a videót is csak a Genfi Autószalonnal egy időben hozták nyilvánosságra, március 3-án.
2015 Honda Civic Type R  
Teljesítménye 310 lóerő, maximális nyomatéka 400 Nm, így ez a valaha épült legerősebb Type R-motor. Mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, végsebessége 270 km/óra.
És íme néhány hátul kaparó sportautó (hiszen egy valamire való sportverda hátul hajt, tartja a mondás…), amik ha csak másodpercekkel is, de lassabban teljesítettek a legendás versenypályán, mint a Honda legfiatalabb, elsőkerék-hajtású izomautója. 

1.- 2003 BMW M3 CSL

7. 2005 Ferrari F430 - 7m 55s
1. 2003 BMW M3 CSL - 7m 50s

1. 2003 BMW M3 CSL – 7m 50s

2.- 2009 Mercedes SL 65 AMG Black Series 

2.- 2009 Merc SL 65 AMG Black Series - 7m 51s

2.- 2009 Merc SL 65 AMG Black Series – 7m 51s

3.- 2011 Jaguar XKR-S

3. 2011 Jaguar XKR-S - 7m 51s

3. 2011 Jaguar XKR-S – 7m 51s

4.- 2004 Ford GT

4. 2004 Ford GT - 7m 52s

4. 2004 Ford GT – 7m 52s

5.- 2004 Mercedes CLK DTM

5. 2004 Mercedes CLK DTM - 7m 54s

5. 2004 Mercedes CLK DTM – 7m 54s

6.- 2007 Porsche 997 Turbo

7 perc 54 másodperc

7.- 2005 Ferrari F430

7. 2005 Ferrari F430 - 7m 55s

7. 2005 Ferrari F430 – 7m 55s

8.- 2012 BMW M5 

8. 2012 BMW M5 - 7m 55s

8. 2012 BMW M5 – 7m 55s

De néhány összkerekes szupersportautót is maga mögé utasított az új Type R, mint például a Gallardót vagy az Audi R8-at.
2003 Lamborghini Gallardo - 7m 52s

2003 Lamborghini Gallardo – 7m 52s

2008 Audi R8 – 8 perc 01,90 másodperc
Az pedig egy másik kérdés, hogy az NSX mikor taszítja le a gyári trónról. Valószínűleg első pályára lépése alkalmával…