Nem aprózza el a Honda, lazán utcai versenyautónak hívja az új Civic Type R-t, amit már „titokban”, szigorúan lemaszkolva körbezavartak a Nürburgring aszfaltcsíkján, és az eredménytől sokak szája tátva maradt, a miénk is.
A 7 perc 50 másodperces időt egy előszériás autóval futották 2014 májusában, és érthető módon az eredményt nem verték nagy dobra – egészen biztos, hogy látjuk még az új Type R-t munka közben a Zöld Pokolban -, a videót is csak a Genfi Autószalonnal egy időben hozták nyilvánosságra, március 3-án.
2015 Honda Civic Type R
Teljesítménye 310 lóerő, maximális nyomatéka 400 Nm, így ez a valaha épült legerősebb Type R-motor. Mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, végsebessége 270 km/óra.
És íme néhány hátul kaparó sportautó (hiszen egy valamire való sportverda hátul hajt, tartja a mondás…), amik ha csak másodpercekkel is, de lassabban teljesítettek a legendás versenypályán, mint a Honda legfiatalabb, elsőkerék-hajtású izomautója.
1.- 2003 BMW M3 CSL
2.- 2009 Mercedes SL 65 AMG Black Series
3.- 2011 Jaguar XKR-S
4.- 2004 Ford GT
5.- 2004 Mercedes CLK DTM
6.- 2007 Porsche 997 Turbo
7 perc 54 másodperc
7.- 2005 Ferrari F430
8.- 2012 BMW M5
De néhány összkerekes szupersportautót is maga mögé utasított az új Type R, mint például a Gallardót vagy az Audi R8-at.
2008 Audi R8 – 8 perc 01,90 másodperc
Az pedig egy másik kérdés, hogy az NSX mikor taszítja le a gyári trónról. Valószínűleg első pályára lépése alkalmával…