„A Nemzetgazdasági Minisztérium számára szívügy az elektromos közlekedési eszközök elterjedésének segítése. Kiemelt célunk, hogy Közép-Európában vezető pozíciót töltsünk be az e-mobilitás terén” – jelentette ki Varga Mihály, gazdasági miniszter. Utóbbi viszonylag nehéz lesz a hazai gyártók számára, hiszen térségünkben a cseh SOR, valamint a lengyel Solaris is rendelkezik már szériagyártásban készülő elektromos- és hibrid hajtású autóbusz típusokkal. „A tavaly kidolgozott Jedlik Ányos terv ugyanakkor jelentős lépés lehet az elektromos hajtású járművek hányadának növelése felé a közlekedésben” – hívta fel a figyelmet Varga Mihály. Zöld rendszámmal a kedvezményekért
A nemzetgazdasági miniszter emellett hangsúlyozta, hogy a magyar elektromos és hibrid hajtású modellek egyáltalán nem maradnak el a világszínvonaltól. A szaktárca első embere továbbá reményét fejezte ki a magyar felsőoktatás bekapcsolódására az idehaza megvalósuló innovatív közlekedési eszközök fejlesztésébe. Az e-mobilitás népszerűsítése érdekében pedig elképzelhetőnek tartja, hogy a környezetbarát járművek zöld alapszínű rendszámot kapjanak, melyek így kedvezményben részesülhetnének az útdíjból, vagy akár ingyenesen parkolhatnának az előre kijelölt övezetekben, így például a budai Várban is.
100 év tükrében
„100 évvel ezelőtt egy osztrák, Austro-Daimler gyártmányú, elektromos járművel indult el az első budapesti autóbuszjárat. Éppen ezért külön öröm számomra, hogy most a fővárosi buszközlekedés centenáriumán egy null-emissziós autóbusz állhat forgalomba a budai Várban„- jegyezte meg Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója. Aki többek között azt is elárulta, hogy tavaly a PKD-rendszerben készülő Ikarus autóbuszokkal újra felfedezte magának a BKV magyar autóbuszgyártást. „Amennyiben a mostani teszt eredményes lesz, úgy mindent meg fogunk tenni annak érdekében, hogy ilyen null-emisszós autóbuszok álljanak a jövőben forgalomba Budapesten” – tette hozzá a BKV vezérigazgatója.