Most már biztos, hogy török gyártmányú midibuszok állhatnak forgalomba a budai Várban, szám szerint 16 darab. Az erről szóló támogatási szerződést ma írta alá Dr. Dabóczi Kálmán, a BKK Zrt. vezérigazgatója és dr. Nagy Gábor Tamás, a Budavári Önkormányzat polgármestere.

A 909 millió forint összértékű beruházás még Vitézy-örökségnek számít, hiszen a Karsan Otomotivot még az ő idejében választották meg tendergyőztesnek a hazai gyártmányú Rába-Molitus S91-essel szemben. Plusz csavar az egész történetben, hogy a beszerzést teljes egészében az Európai Unió finanszírozza, illetve, hogy mindehhez a kormány jóváhagyására is szükség volt. Az új dízel midibuszokat a BKV Zrt. fogja üzemeltetni. A Karsan ATAK típusú midibusza félig alacsonypadlós, motorja megfelel az Euro 6-os környezetvédelmi normáknak. Utastere teljes mértékben klimatizált, teljes befogadóképessége 40 fő, az ülőhelyek száma 23.

Az egykori 90 darabos fővárosi midibuszflotta mára 28 tagúra apadt, közülük mindössze 21 állhat nap mint nap forgalomba. Jelenleg egy 40 tagú midijármű-állomány fenntartása lenne indokolt, de akár 60 kis befogadóképességű busz üzemeltetése is racionális lehet Budapesten. Van még három másik miditender, mely jóváhagyásra vár, így nem kizárt még idén lecserélődik az elaggott állomány.

Hétfőtől egyébként a budapesti utazóközönség a Várban tesztelheti  az Evopro-csoport magyar gyártmányú, elektromos autóbuszát, a Modulót.