Előzetesen már beszámoltunk arról, hogy a Toyota Genfben állítja ki a 2015-ös modellévre megújuló modelljeit, az
Avensist és az
Aurist. Most közelebbről is szemügyre vettük őket.
Jobban vigyáznak
Mindkét modellnél – sőt, minden új Toyotánál – új utasbiztonsági stratégiát alkalmaz a gyártó. Az alapáron kínált Toyota Safety Sense rendszer lézert és kamerát alkalmazva olyan funkciókat kínál, mint a ráfutásos balesetet automatikus fékezéssel megelőző, ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS), vagy a sávelhagyásra figyelmeztető funkció. A gazdagabban felszerelt, radarral is rendelkező modelleknél adaptív tempomat és gyalogosfelismerő PCS is kerül a csomagba; sőt, automatikus távfény-vezérlés és jelzőtábla-felismerés funkciók is rendelkezésre állnak.
Mindkét modellnél áthangolták a futóművet, valamint mérsékelték a zaj- és rezgésszintet.
Avensis: elegánsabb, takarékosabb
Az Avensis négy centivel hosszabb lett, a változás kizárólag esztétikai célokat szolgál, átrajzolták az orr-részt és a fart egyaránt. Az utastérben jobb minőségű anyagok, finomabban működő kapcsolók örvendeztetnek, az üléseket teljesen áttervezzék, fókuszban a hosszú távú utazás követelményeivel. Emellett a zaj- és rezgésszintet is csillapították.
Két vadonatúj dízelmotor került a kínálatba: az eddigi kétliteres helyére egy 1,6-os lép, 8 százalékkal kisebb fogyasztással, 112 LE teljesítménnyel, 270 Nm nyomatékkal. A motorral 11,4 mp alatt gyorsul százra az Avensis, a végsebesség 180 km/óra. A szabvány szerinti átlagfogyasztás 4,1 l/100 km.
A másik újdonság egy különösen csendes üzemű 2,0 D-4D erőforrás 143 lóerővel, 320 Nm nyomatékkal. A motor 9,5 mp alatt gyorsítja százra az autót, a végsebesség 200 km/óra, az átlagos üzemanyag-fogyasztás 4,5 l/100 km.
A benzinmotoroknál az átdolgozott CVT fokozatmentes váltó hoz frissítést és kb. 4 százalékos fogyasztáscsökkentést.
Auris: kis turbómotor, bővülő hibrid kínálat
Az átdolgozott 1,4-es dízelmotor, valamint az Avensisben is bevezetett, új 1,6-os dízel mellett a hajtáslánc-kínálat legfontosabb újdonsága az 1,2 literes turbómotor. A közvetlen befecskendezéses, változó szelepvezérléses motorban számos műszaki újítást alkalmaztak, legnagyobb teljesítménye 116 LE, maximális forgatónyomatéka 185 Nm 1500-tól egészen 4000/percig. A hivatalos átlagfogyasztás 4,7 l/100 km, százra 10,1 mp a gyorsulás szintideje, a végsebesség 200 km/óra. Multidrive CVT-váltóval még egy tized literrel takarékosabb a motor.
Ahogy az Avensis, az Auris is új orrot és fart kapott, megjelenése dinamikusabbá, agresszívabbá vált. Mindkét modellen megjelent a LED-es fényszóró.
Az európai eladások mintegy 50 százalékát kitevő hibrid modellváltozatot sem hagyták érintetlenül: a még tisztább üzemű hajtáslánchoz mostantól ugyanolyan felszereltségi lépcsőkben lehet hozzájutni, mint a hagyományos erőforrással szerelt verziókhoz, ami alighanem tovább javítja a modell eladhatóságát.