Nem először találkozunk az Audi R8 e-tronnal. Amikor a Vezess.hu munkatársa kipróbálta, euforikus élményeinket csupán a rövid hatótávolság árnyékolta be. Mivel nem csak minket zavart, hogy húsz perc száguldás után töltőre kell dugni a sportautót, az Audi fejlesztőcsoportja megkapta az ukázt: minimum duplázni kell a teli akkukkal megtehető távolságot.
Az új generációs Audi R8 e-tron a frissen bevezetett R8 alapjaira épül. Annak alumínium térvázát további szénszálas elemekkel egészítették ki; a teljes hátsó szekció karbon kompozitból készült, ráadásul korrugált kivitelben: a hullámpapírhoz hasonló szerkezet még merevebbé teszi az elemet, azonos tömeg mellett nagyobb energiaelnyelő képességgel ruházza fel.
Az R8 e-tron újjászületésének a kulcsa az akkumulátor-technológia, és az Audi saját maga fejlesztette ki az új generációs, lítium-ion telepeket. A szokásos T-alakban elrendezett cellákat kifejezetten tisztán elektromos (tehát nem hibrid) hajtáshoz optimalizálták, kapacitása csaknem kétszer akkora, mint az előző generációs akkué volt (49 helyett 92 kWh), azonos méretek mellett.
Életképes elektromos álomautó 1
Életképes elektromos álomautó 17
Ennek, valamint a kedvező tömegnek és közegellenállási együtthatónak (0,28) köszönhetően a hatótávolság 215-ről 450 kilométerre nőtt. Ami pedig talán még fontosabb: a beépített fedélzeti töltő, amely egyen- és váltóáramot egyaránt eszik, a gyár megfogalmazásában „jóval kevesebb mint két óra alatt” képes teljesen feltölteni a lemerült akkut. 
Mindezt úgy, hogy a motorteljesítmény is megnőtt. A korábbi 2 x 140 helyett most 2 x 170 kW (azaz 456 LE) áll a pilóta rendelkezésére, a villanymotorok nyomatéka egyenként 460 Nm (korábban 410 Nm). A végsebesség 200 helyett 210 km/óra, az autó 3,9 másodperc alatt gyorsul százra, 3 tizeddel fürgébben, mint elődje. A teljesítmény a pillanatnyi menetdinamikai igények függvényében oszlik meg a hajtott kerekek között – ezt már az előd is így csinálta, mint ahogy a fékrendszert is a minél hatékonyabb rekuperatív lassításra élezték ki.
Az R8 e-tront Az Audi mozgó laboratóriumnak tekinti, amellyel egy leendő szedánhoz gyűjtenek tapasztalatot, de persze ettől még az év végéről egyedi megrendelésre bárkinek örömmel elkészítik és leszállítják az autót – a vételárról nem nyilatkoztak.
Életképes elektromos álomautó 18