A saját géposztályára érvényes normák helyett egyenesen a jóval könnyebb Le Mans-i prototípusokra (LMP) vonatkozó, szigorúbb biztonsági előírásokat is teljesíti az Audi új versenyautója az Audi R8 LMS, amely a DTM-ből ismerős, mentésre szolgáló tetőnyílástól az LMP-autókba kifejlesztett, különleges ülésekig számtalan újdonsággal állít új mércét.
A mérnökök tehetségét dicséri, hogy a fokozott biztonság ellenére csökkenteni tudták az autó tömegét, a tavalyi modell 1250 kilója helyett az idei verzió már csak 1225-öt nyom – ebben persze az is szerepet játszott, hogy az időközben bevezetett, új generációs R8 eleve könnyebb, mint elődje. Az alumínium térvázból, szénszálas elemekből és acél bukókeretből álló szerkezet önmagában 30 kilóval könnyebb, miközben torziós merevsége 39 százalékkal nőtt.
Az autót ugyanott gyártják, mint az utcai verziót, ami nem véletlen: az Audi ahol csak lehetett, a szériagyártásból származó komponenseket alkalmazott. Az 585 lóerős 5.2 V10 motor szinte teljesen megegyezik az utcai verziókéval; az erőforrás élettartama a motorsportban elképesztő 20 000 kilométer. Ugyanakkor a futómű keresztlengőkarjai, a karosszéria borítóelemei és az új konstrukciójú, hatfokozatú váltó teljesen újak.
A mérnökök most először teljesen leburkolták a versenyautó fenéklemezét, így kisebbre vehették a hátsó légterelőt. A pilótafülke szellőzését is tökéletesítették, akárcsak a fékek és a motor hűtését.
Az Audi R8 LMS már egészen biztosan részt vesz a májusi nürburgringi, valamint a július végi spái 24 órás futamon. Az első megrendeléseket a második félévben veszik fel az autóra; az ügyfelek az év vége felé megkaphatják versenyautóikat, amelynek elődjéből 2009 és 2014 között mintegy 130 darabot értékesített az Audi.