A PEMS (Portable Emissions Measurement System) módszerrel történő mérés során dinamikus körülmények között rögzítették a beépített motor károsanyag-kibocsátási értékeit. A városi, városon kívüli, és autópályás közlekedést szimuláló teszt folyamán a kibocsátási eredmények alacsonyabbak voltak az előírás szerinti határértékeknél. Ennek azért van jelentősége, mert a uniós irányelv előírja, hogy a motorgyártó hosszú távú felelőssége teljesíteni az előírt értékeket. Eszerint a forgalomba helyezett járműveknek több százezer kilométer megtétele után is az újszerű állapotnak megfelelő emissziós értékeket kell teljesítenie.
A Credo szinte a teljes típuspalettáját „átállítja” Euro 6-os motorokkal szerelt változatokra, ennek megfelelően nemcsak az Inovellt, hanem egy városközi kialakítású Econell 12-t és egy városi kivitelű Econell CiTY-t is megvizsgálnak a károsanyag-kibocsátás szempontjából. Úgy tűnik azonban, hogy a budapesti igényeknek megfelelően készült Citadellből nem készül Euro 6-os változat. Az olasz FPT vizsgálataival párhuzamosan, tavaly októberben megkezdődtek a magyarországi típusjóváhagyáshoz szükséges tanúsítói vizsgálatok is.
A TÜV Rheinland-KTI az elmúlt négy hónapban 38 féle mérést és vizsgálatot végzett el a tesztpéldányokon, amelyeket a következő hetekben továbbiak fognak követni. A magyarországi vizsgálatok kiterjednek az új, elektronikus fékrendszer (EBS) és a hozzá kapcsolódó fejlett biztonsági rendszerek vizsgálatára is. A típusvizsgálatok jelentős időigényét a folyamat komplexitása és a tanúsító korlátozott kapacitásai indokolják.Hamarosan tehát új, Euro 6-os motorokkal készülhetnek a Credo autóbuszai. A tesztsorozatban résztvevő járművek eddig összesen több mint százezer kilométert teljesítettek és tökéletesen megfeleltek az FPT, a BOSCH, és az Altran elvárásainak. A Kravtex-Kühne Csoport mosonmagyaróvári és győri üzemeiben ugyanakkor már megkezdődött az új generációs Credo autóbuszok sorozatgyártása.