A kínai autópiac csak az eladott új autók darabszámában világelső, forgalmi értékben és a használt autókat is beleszámítva már messze elmarad az Egyesült Államok mögött – áll a TrueCar Inc. piackutató vállalat kimutatásában.

Kamerák mindenütt, ezen a turistabuszon például csak a vezető feje felett 3 darab, de a járműben hátrébb is továbbiak sorakoztak
Vegyes a járműpark. Európában is ismert modellek, egyszerű csettegők és kínai másolatok egymás mellett

Vegyes a járműpark. Európában is ismert modellek, egyszerű csettegők és kínai másolatok egymás mellett


Kínában tavaly 19,7 millió, az Egyesült Államokban pedig 16,5 millió új személygépkocsit és haszongépjárművet értékesítettek, az eladások összértéke azonban 161 milliárd dollárral az Egyesült Államok javára billent. Kínában, ahol a lakosság az amerikainál lényegesen kisebb vásárlóerővel rendelkezik, az új gépkocsik átlagos eladási ára 20,8 ezer dollár (hatmillió forint) volt tavaly, az Egyesült Államokban pedig 34,5 ezer dollár (tízmillió forint).

A belföldi márkák átlagos eladási ára 15,7 ezer dollár (4,5 millió forint) volt tavaly Kínában a TrueCar adatai szerint, a külföldi márkáké pedig 32,2 ezer dollár. A járműeladások teljes forgalmi értéke 2014-ben Kínában 409,9 milliárd dollár, az Egyesült Államokban pedig 570,9 milliárd dollár volt.

A kínai autóeladások valóban meggyőző ütemű növekedést mutattak az elmúlt egy évtizedben, összértékben azonban messze elmaradnak az amerikaitól, és ez még egy jó darabig így lesz – mutatott rá a TrueCar.

A használt autók forgalmát is beszámítva az Egyesült Államok változatlanul a világ legnagyobb autópiaca mind darabszám, mind forgalmi érték alapján. Tavaly a TrueCar adatai szerint 53,5 millió új és használt autót adtak el az Egyesült Államokban, több mint a dupláját a 25,7 milliós kínai eladásoknak. Kínában az új- és használtautó-eladások együttesen 468,5 milliárd dollár forgalmat generáltak, az Egyesült Államokban pedig 1,18 ezer milliárd dollárt.