Miután alaposan kitudósítottuk magunkat az idei Genfi Autószalonról, néhány pillanat még maradt saját hülyeségeinkre is. Alább a vezess.hu szerzői mutatják meg, nekik mi állt legközelebb a szívükhöz a kiállított temérdek autó közül. Aztán meg is indokolják, miért. Pszichológia szakra járóknak kincsesbánya az alábbi pár bekezdés:
Szörényi András, benzinvérű tahó
Esztétikai és praktikus okokból sem választhattam volna szebbet és ésszerűbbet a brutalizált G-osztálynál. Ez valóban G-Mercedes a négyzeten: portálhidasra átépítve, 45 centis hasmagassággal és a 463-asban megszokott három diffizárral nagyban megkönnyíti a közlekedést, ha félméteres hóban vagy sziklás terepen kell menekülni a szinglihordák elől. A G-osztály a mindenvivő, mert egy autóban megad mindent. Egyszerre elegáns, kényelmes, praktikus és bár a négyliteres, duplaturbós V8-cal környezetbarátnak én sem mondanám, legalább hosszú élettartamú.
Rácz Tamás, autós és zöld újságíró
Jó két éve már, hogy megtaláltam az igazit. No nem az egyetlen Igazit, csupán a műfajt: én bizony pickupos vagyok, tudat alatt alighanem mindig is erre vágytam, és immár nem is tudom elképzelni az életemet mással. Amíg valamelyik gyártó elő nem rukkol egy konnektoros hibrid, elektromos vagy hidrogéncellás platóssal, addig nekem a Ram 1500-félék maradnak a titkos perverzióim. Még Genfben is, Ferrarik, Koenigseggek, Italdesign-tanulmányok között is.
Horváth Zsolt – Ruf RCT
A Porsche 911 GT3 RS, illetve a Cayman GT4 mellett számos feltűnő, tuningolt Porsche csábította a látogatókat a 2015-ös Genfi Autószalonon. Számomra a legvonzóbb azonban egy szürke 911-es Carrera volt. A Ruf tuningcég standján látott, a ?90-es évekből származó, 964-es sorozatú modell tökéletesen új állapotú. Ez akkor már nem meglepő, ha tudjuk, hogy 6 hónapos munka alatt újították fel és alakították át.
A Ruf ugyanis továbbra is kínálja az 1991-ben kitalált RCT és RCT Evo csomagot. ?Ha még mindig népszerű, akkor ne hagyd abba a gyártását? – hirdeti jelmondat az autó mellett. Az átalakítás alapja a 3,6 literes turbómotor, amely a gyári kivitelben 320 lóerős volt, de a RUF módosításaival 425 lóerőt tud. A maximális nyomaték 570 Nm. Mindez egy farmotoros hátsókerék-hajtású autóban, amelyben az egyetlen elektronikus segédeszköz a blokkolásgátló.
Köszönhetően kis tömegének és csekély homlokfelületének a Ruf RCT 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 320 km/óra. Ma is impozáns adatok!
Persze nem olcsó egy ilyen modell: még ha a vevő hozza a kicsit, akkor is 200-220 ezer eurót (60-65 millió forintot) kell kifizetnie. Ezért persze új fékrendszer, új lengéscsillapítók és rugók, 18 colos kerekek, valamint a karosszéria és az utastér teljes restaurálása is jár. A Genfi Autószalonon kiállított kocsinak is van gazdája, így nem is engedték, hogy beleüljünk.
Földes Attila, panelproli
Egész sablonos lenne, ha egy 1961-es, évek óta lassan megújuló Land Roverrel a garázsban egy cifra Defendert választanék kedvenc genfi autónak, így valami teljesen mást szúrtam ki magamnak. Egy Rolls-Royce Phantom spéci kiadást. A Serenity fantázianevű Rolls cukorfehér fényezése se rossz, amely több rétegű, és 12 órányi polírozás után nyeri el végső pompáját, de az igazi varázslat odabent rejtőzik. Belsejét brutális időráfordítással készített festett selyem borítja, a faborításba lézerrel vágott igazgyöngy intarzia került, a műszerfalat pedig rubin kövek díszítik. Igazi munkábajárós autó, bár a világító-fehér bőrülésekbe legfeljebb frissen kibontott, csíramentes műtősruhában mernék beülni.
Bár a fenét, pont úgy használnám, ahogy a jelenlegi, családi patkány Mazdát. Ott állna az újpesti paneltengerben – igaz, bő hatméteres hossza miatt a feneke kicsit kilógna a parkolóból – és nyilván a sok kretén ezt is meg meghúzná pár naponta, ahogy fogyatékosok módjára képtelenek leparkolni. Rövid idő múlva a felnik közepén lévő díszes, R-betű is szépen ázna a kutyahúgyban, mint bármelyik más, kábelkötegelővel lopásbiztosított karcos Suzuki dísztárcsa. Na, akkor lenne nagy szükség a nyugalomra, higgadtságra, amit az autó neve jelent. Vagy egy lángszóróra.