A Red Bullnak nagyon nincs ínyére, hogy a V6-os turbómotorok bevezetése óta esélye sincs a vb-győzelemre. Különösen bosszantja a csapatot a Renault idei gyatra teljesítménye, komolyan felmerült a Forma-1-ből való kiszállás lehetősége is az istállónál.
Christian Horner csapatfőnök lépéseket követel az FIA-től az esélyek kiegyenlítésével kapcsolatban. „Amikor mi nyertünk, soha nem volt akkora fölényünk, mint most a Mercedesnek” – kezdte Horner. „És nagyon is próbálták csökkenteni az előnyünket: emlékszem a dupla diffúzorok betiltására, a kipufogókkal való variálásra, a rugalmas karosszériaelemek eltüntetésére, és a szezon közbeni motorvezérlés-változtatásokra. Mindent megtettek. Most, amikor a Mercedes tarol, egy árva hang sem hallatszik.”
„Ez nem csak rólunk szól, a Williams és a McLaren éveiben is voltak módosítások, ami abból a szempontból helyes, hogy egészségesebb olyan környezetben versenyezni, ahol közelebb vannak egymáshoz a csapatok.”
„Az FIA-nek a szabályok keretein belül megvan a lehetősége arra, hogy beavatkozzon az erőviszonyokba, szerintem úgy lenne egészséges, ha a szövetség alkalmazna valamilyen kiegyenlítési mechanizmust. Nem akarok semmit elvenni a Mercedestől, remek munkát végeztek, lenyűgöző autójuk van szuper motorral és két kiváló pilótával, a probléma a fölényük mértékével van. Három ligára szakad a bajnokság, ez pedig nem egészséges az F1 számára. Minden autóban ott van az FIA nyomatékszenzora, látják, hogy melyik motor mire képes, megvannak az adataik. Könnyedén találhatnának valamilyen egyenlősítési megoldást.”
A Red Bullnak nem nagy marketingérték lekörözöttként célba érni, ezért Helmut Marko tanácsadó máris kiszállással fenyegetőzik. „Ahogy mindig, nyáron újra megvizsgáljuk majd a költség-haszon arányt, és ha nem leszünk elégedettek, megfontoljuk a Forma-1-ből való kiszállást. Igen, fennáll a veszélye, hogy Mateschitz úr (Dietrich, tulajdonos) kiábrándul az F1-ből.”
„Ezek a mostani erőforrások nem jók az F1-nek, és még akkor is ezt mondanánk, ha a Renault állna az élen. A műszaki szabályok túl bonyolultak, nehezen érthetőek, túl drága az egész. Mi is szeretnénk költségcsökkentést, de így nem fog menni. A motorközpontú új rendszer ellehetetleníti az olyan mérnököket, mint Adrian Newey. Ezek a szabályok megölik a Forma-1-et.”
Érdekes, hogy második erőként a Ferrarinak már nem érdeke a szabályok piszkálása. „Most az a feladatunk, hogy támadjuk a Mercedest, és nem az, hogy megint a szabályok megváltoztatásával foglalkozzunk” – jelezte Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke, hogy nem áll a Red Bull mellett.
Érthetően a Mercedest sem hatotta meg a Red Bull, a csapatfőnök Toto Wolff szerint egy megoldás van, még keményebb munka. „Ha valaki a Forma-1-ben szerepel, a legmagasabb szinten akar sikeres lenni, akkor ne álljon neki egyenlősítésért sírni az első futam után. Tessék baromira nekigyürkőzni és dolgozni! Félperces előny nem a világ, nem köröztük le a teljes mezőnyt. És a Williams is jól szerepelt.”