Nem a Hyundai találmánya a robusztusított személyautó: a Daciától a Volvóig, az Auditól a Škodáig rengetegen alkalmazták már a lájtos offroad-kezelést, kivétel nélkül sikerrel. Amellett, hogy a megnövelt hasmagasság és a körben elhelyezett koptatóbetétek egy sor praktikus előnnyel (és némi hátránnyal) járnak, az autó megjelenését is komolyabbá teszik, mérettől és kiinduló presztízstől függetlenül.
A Hyundai városi kisautóját, az i20-at vette kezelésbe: a 20 mm-rel megnövelt, 19 centis szabad hasmagasság mellett hosszabb (+10 mm), szélesebb (+26 mm) és magasabb (+50 mm) is az i20 Active, ami természetesen a legkevésbé sem befolyásolja a belső méreteket: a növekmény a műanyag panelekből, a kerékív-toldatokból, a tetősínből adódik össze.
Terepképes vagány városi kisautóból 1
Terepképes vagány városi kisautóból 45
Összkerékhajtásról szó sincs, a hajtáslánc teljes egészében megegyezik a hétköznapi i20-éval. A már említett tetősín mellett LED-es nappali fény, kanyarfényszóró és 16 colos könnyűfém keréktárcsák gazdagítják a felszerelést.
Az utastérben narancs vagy kék színvilág, digitális klíma, alumínium pedálsor, hátsó szellőzés, kulcs nélküli nyitás és indítás, valamint fejlett multimédiás rendszer (USB és AUX csatlakozóval, Bluetooth kapcsolattal, 1 GB háttértárral, 8 hangszóróval) található.
Bármilyen vonzó is az i20 Active, egyelőre nincs szó arról, hogy eljutna Európába: az itt látható autót az indiai piacra specifikálták, nem véletlen például, hogy a kesztyűtartó hűtött, viszont csupán két légzsák van a kocsiban. 
Terepképes vagány városi kisautóból 46