Borzasztó tragédia szakította félbe a szombati
Oris Rally Clasico elnevezésű versenyt Mallorcán. A 31 esztendős Jose Lumbreras navigátor bennégett az 1984-es
Renault R5 Turbo 2-ben, miután az utasoldali ajtóval egy fának csapódtak, és a tűz olyan gyorsan terjedt, hogy a versenyzőnek nem volt ideje kimászni az autóból.
A navigátor a mentősök minden igyekezete ellenére a helyszínen életét vesztette, pilótatársát Carlos Iscart a helyi kórházba szállították, ő túlélte a balesetet. A veteránautóknak kiírt versenyt természetesen az eset után azonnal félbeszakították.
A videó a nyugalom megzavarására alkalmas!
„Mindenki tisztában van vele, hogy az autóversenyzés az egyik legveszélyesebb sport a világon, ezt a szombaton történt eset ismét bizonyította. A versenyen életét vesztette a 31 esztendős navigátor, Jose Lumbreras, Carlos Iscar állapota stabil. A spanyol csapat egy Renault R5 Turbóval indult. Az elhunyt navigátor és a sérült pilóta családjával vagyunk gondolatban” – nyilatkozták
az
Oris Rally Clasico szervezői.
Az Renault R5 korának egyik legmeghatározóbb versenyautója volt, és bizony fel kellett kötni a gatyát annak, aki a volánja mögé merészkedett.
Az utcai változatban 1,4 literes turbós motor lapult, ami annyiban különbözött 1978-as elődjétől, hogy a 160 lóerős erőforrás teljesítményét 180 lóerőre növelték, emellett a kedvezőbb ár érdekében a karosszériaelemeket a sztenderd 5-ös elemeire cserélték. Emellett az utcai változatok kényelmi berendezéseinek listáját is módosították. A Turbo 2-ből 3167 darabot gyártottak.
Ennek az autónak alapjaira készült a legendás „Maxi Turbo” névre keresztelt versenyautó 1985-ben, hogy legalább aszfalton fel tudják venni a versenyt a pokoli B-csoport összkerékhajtásos szörnyeivel, és nemzetközi porondon további sikereket arathassanak. Az autó hátsókerék-hajtása megmaradt, nem készítettek összkerekes verziót, de a motort 1,5 literesre növelték, és 350 lóerőt facsartak ki belőle. A 200 km/órát állítólag 6,6 másodperc alatt érte el.
A Renault 5 Turbo 1981 és 1986 között számos nemzetközi versenyen ért el győzelmeket. A rali-világbajnokságon elért eredményei: 4 futamgyőzelem és 33 top 10-es helyezés.
Európa különböző bajnokságaiban 16 bajnoki címet szereztek a turbós kisautóval. Az ezeket a győzelmeket megszerző pilóták egy részének karrierje ekkor indult, később más márkákkal nagy hírnevet szereztek. A Renault 5 Turbo volánja mögött versenyzett többek között Carlos Sainz kétszeres ralivilágbajnok, Didier Auriol 1994-es világbajnok, vagy Bruno Saby, aki az 1993-as Párizs-Dakar ralin is diadalmaskodott.
Kíváncsi vagy melyik autókat lopják manapság Magyarországon? A Vezess.hu megszerezte a legfrissebb listát! Kattints a képre!