Egyre inkább érik a válás a Red Bull és a Renault között, a katasztrofális melbourne-i idénynyitó kihozta az ellentéteket a felek között. Már most biztos, hogy a Red Bullra újabb év vár üldöző szerepben, az eddig látottak alapján azonban az sem biztos, hogy egyáltalán képes lesz futamot nyerni a csapat.
A Red Bull folyamatosan szidja a Renault-t, amely több tiszteletet várna, emellett a háttérben már a válást készíti elő saját gyári csapata építgetésével. A Renault a hírek szerint már le is igazolta a Mercedes korábbi főnökét, Bob Bellt, aki egyáltalán nem motorspecialista, így ez a hír is az új csapat építésére utal.
A Renault első számú kiszemeltje a felvásárlásra a Toro Rosso, a csapatfőnök Franz Tost szerint három-négy héttel ezelőtt a Renault képviselői jártak is a csapat gyárában, alaposan szétnéztek. Helmut Marko szerint a Red Bull jó ajánlat esetén hajlandó eladni a Toro Rossót, de kényszerről szó sincs.
Az Ausztrál Nagydíjon történtek miatt a Red Bull annyira berágott a Renault-ra, hogy válságtanácskozást hívtak össze a futam után, ezen a csapat afféle ultimátumot adott motorszállító partnerének. „Renault-nak sürgősen elő kell állnia megoldásokkal” – idézte Christian Horner csapatfőnököt a De Telegraaf holland lap.
Daniel Ricciardo autójában már öt kör után motort kellett cserélni, Danyiil Kvjat a rajtrácsra menet esett ki, mert a Red Bull szerint a motor vibrációi tönkretették a váltót, a futamon aztán Max Versteppen is az elfüstölt Renault-motor miatt állt félre.
„Világos, hogy nincsenek rendben a dolgok” – mondta Verstappen édesapja, Jos. „A Renault-nak keményebben kell dolgoznia. Max szempontjából nagyon bosszantó, ami történt, egy másik motorral sokkal jobb benyomást tehetett volna mindenkire.”