A Daimler által kínált vezetéstámogató rendszer, a  Predictive Powertrain Control (PPC) lényege, hogy a domborzati viszonyoknak megfelelően választja ki a jármű sebességét. Az asszisztens tulajdonképpen a műholdas helymeghatározás és a 3D domborzati  térkép segítségével felismeri az út vonalvezetését és a teherautó előtt álló emelkedőket és lejtőket, így képes a tempomat által szabályozott sebességet előrelátóan optimalizálni.

Mindezért önmagában talán még nem lenne vonzó, de a gyártó 4-5 százalékos fogyasztáscsökkenést jósol használata esetén, amiért már megérheti akár utólag is beszereltetni. Éppen ezért jó hír lehet, hogy április elsejétől a Mercedes nettó 1500 euróért, tehát nagyjából 440 ezer Forintért utólag is beszereli saját modelljeibe ezt az asszisztenst. A németek ezt a megoldást az Actros, az Antos és az Arcos esetén vállalják.

Utólagosan beszerelhető extra kamionokhoz 1
Utólagosan beszerelhető extra kamionokhoz 7 A vezetéstámogató eszköz telepítése mindössze néhány órát vesz igénybe. Bár a művelet nem igényel TÜV, vagy egyéb más engedélyeztetést, a gyártó megköveteli, hogy a modell 2012 utáni gyártású legyen, emellett ugyancsak teljesítendő feltétel a Powershift 3-as automataváltó megléte is. A Mercedes anyavállalata, a Daimler számításai szerint az utólag beszerelt PPC -függően az aktuális üzemanyag-áraktól – nagyjából nyolc hónap alatt térül meg.

A PPC-t egyéb iránt az új Actros 2012 bemutatása óta az eddig értékesített haszonjárművek 64 százalékához rendelték meg az üzemeltetők.