Lewis Hamilton tavaly nyár óta nem tud megegyezni a Mercedesszel a 2015-ön túli szerződéshosszabbításról, egyesek szerint túl sokat kérne, mások úgy vélik, a Ferrarihoz tart, vagy legalábbis a ferraris átigazolás lehetőségét használja az alkupozíció erősítésére.
Az utóbbi vonalon érkezett újabb, érdekes fejlemény, kiderült ugyanis, hogy a kétszeres világbajnok angol a Ferrarival is kapcsolatba lépett. A Mercedesnél is tudnak erről, de állítólag egyszerű bevásárlásról volt szó.
„Igen, Lewis kapcsolatban volt a Ferrarival: vásárolt magának egy LaFerrarit” – ismerte el a Sport Bildnek a csapatfőnök, Toto Wolff. „Nincs problémánk ezzel” – tette hozzá.
A lépés még akkor is érdekes, ha tényleg csak a szupersportkocsi beszerzéséről volt szó, az ilyesmit azért nem verik nagy dobra – Sebastian Vettel még Red Bull-osként szint
én vett egy Ferrarit, de ezt titokban kellett tartania, a történet vége pedig ismert, a négyszeres bajnok német ma már a maranellói csapat pilótája. Kimi Räikkönen a Ferrarihoz szerződése előtt
ugyancsak rendelkezett már egy táncoló csődörrel.
Ugyan a Mercedes és Hamilton is azt állítja, hogy a szerződési tárgyalások utolsó szakaszában járnak, az angol versenyzőről könnyen elhihető, hogy a becsvágya a McLaren és a Mercedes után a Forma-1 történetének legpatinásabb alakulatához hajtja.
Ha Hamilton távozik, a sportág jelenleg legkívánatosabb ülése szabadul fel. Elvi szinten már Wolff is elárulta, hogy a williamses Valtteri Bottas vagy a jelenleg gyermekbetegségeit élő McLaren-Hondánál lévő Fernando Alonso lehetne a pótlás.
A McLaren versenyfőnöke, Eric Boullier azonban a spanyol El Paísnak azt mondta, „egyáltalán nem fél attól”, hogy Alonso egy év után otthagyja őket.
Ferrari LaFerrari
A gyár történetének első hibrid utcai autója a LaFerrari. A 6,3 literes V12-es belső égésű motor rekordmagas, 800 lóerős teljesítményét további 163-mal egészíti ki egy villanymotor, így összesen 963 lóerővel gazdálkodhat a vezető. A hajtáslánc egyik érdekessége, hogy két villanymotort kapott: az egyiknek nincs más feladata, mint a segédrendszerek hajtása. A másik, hogy elméletileg alkalmas a pusztán elektromos közlekedésre. Az akkumulátorokat egyrészt a regeneratív fékek, másrészt a V12-es motor tölti.
A mindössze 1255 kilós Ferrari vázszerkezetét úgy alakították ki, hogy a hibrid hajtáslánc okozta plusz tömeg ellenére kompakt és ideális tömegeloszlású (41:59) maradjon. A monocoque szerkezetet nem kevesebb mint négy különböző szénszálas kompozit anyagból formálták meg, a Forma 1-es autóknál szokásos eljárással.
A LaFerrari 4702 mm hosszú, 1992 mm széles és 1116 mm magas, a tengelytávolsága 2665 mm. A sportkocsi aerodinamikája minden létező utcai autóénál tökéletesebb, a fedélzeti számítógépes rendszer automatikusan, a pillanatnyi szükségletek fényében aktiválja a csekély légellenállást biztosító vagy éppen komoly leszorítóerőt termelő komponenseket.