Ilyen a Bugatti Veyron szíve, még mielőtt dobogni kezd 1
Ilyen a Bugatti Veyron szíve, még mielőtt dobogni kezd 5

Bő ötperces videó a Bugatti Veyron motorjának összeszereléséről. A molsheimi gyárban dolgozó mérnökök nem bízzák robotokra a melót, a brutálisan erős,  8 literes, W16-os blokkot komótos alapossággal, kézzel állítják össze. 

A láthatóan régebben készült felvétel felbukkanása nem véletlen, lassan itt az idő, hogy búcsúzzunk az utóbbi évek egyik legérdekesebb, legdrágább rekorderétől. 2005-ben, amikor Franciaországban  elkezdték gyártani a Bugatti Veyront, 450 darabos sorozatot álmodtak meg (300 kupé, 150 roadster). A modell azóta számos különleges kiadást ért meg, szinte nincs is két egyforma belőle, azonban most vége van, a gyártó már a jövőre koncentrál.

A Veyron 16.4 volt a szupersportautó első szériája, ami eredetileg 2003-ban debütált volna, de a 8 literes, W16-os erőforrás hűtésével gondok akadtak, így eltolták a premiert 2005-re. A sorozatgyártásra kész változat 1001 lóerőt és 1250 Nm nyomatékot küldött az abroncsokra, az utolsó darab viszont ezeken a szédítő számokon is túlmutat.

A teljesen egyénre szabott Grand Sport Vitesse, melyet La Finale névre keresztelve vehet át tulajdonosa 2,6 másodperc alatt gyorsulhat százra, 7,1 másodperc alatt kétszázra és 16 másodperc alatt 300 km/órás sebességre. Normál módban a sportkocsi végsebessége 375 km/óra, de plusz kulccsal aktiválható a Top Speed mód, ami 410 km/órát is elérhetővé tesz, zárt tetővel.