Legalábbis autós szemmel nézve ez kétségkívül az évszázad üzlete, hiszen ha a veterán Ferrarikra specializálódott kereskedés tulajdonosa egyenként vásárolja meg ezeket az autókat, sok-sok millióval többet csengetett volna ki értük, de ne szaladjunk ennyire előre.
Szögezzük le, hogy John Collins a világ legszerencsésebb emberei közé tartozik. Egyrészt azért, mert egyösszegben ki tudott fizetni 20 millió fontot, másrészt pedig kapcsolatainak hála ezt a 8,5 milliárd forintnyi valutát egy olyan eladó autógyűjteményre költhette el, amivel szándékosan őt keresték meg, más szóba sem jött. Ilyen az, ha az üzlet házhoz jön.
Az autókereskedő tudta, hogy mire számíthat mikor elment személyesen is megvizsgálni az árút, de mikor kinyílt a garázs, és megpillantotta az ott pihenő 27 darab gyöngyszemet, csak annyit tudott kinyögni, hogy „WOW”.
A magángyűjtemény nagyobbik részét 11 Ferrari teszi ki, ezen felül van még 5 Mercedes, 4 Lamborghini, 4 Aston Martin, 1 Jaguar és 2 Porsche. Ezek közül talán az 1965-ös Jaguar E-Type a „legalja”, 4192 kilométeres futásteljesítménnyel.
Nézzük csak szépen mik szerepelnek a listán
(vigyázat, autóbuziknak altáji vérbőséget okozhat!):
1982-es Lamborghini Countach (812 kilométer), 1991-es Ferrari Testarossa (2877 kilométer), Porsche 959 (3719 kilométer), Mercedes-Benz 300SL Gullwing Coupé és 300SL Roadste, Ferrari 288 GTO (12 998 kilométer), Ferrari F40 (4440 kilométer), Ferrari F50-en (21 130 kilométer) Ferrari Enzo (5433 kilométer), Aston Martin One-77, Aston Martin DB4 Zagato, a James Bond filmekből ismert DB5-ös, Ferrari 275 GTB/4, Lamborghini Miura, és McLaren SLR-ből rögtön kettő.
A képre kattintva galéria nyílik
Ha csupán a felsorolt autókat nézzük egyenként, jó esély van rá, hogy simán átléptük a 20 millió fontos határt, de az eladónak az volt a célja, hogy egyben értékesítse a gyűjteményt, nem akart bajlódni külön-külön az autókkal. Az új tulajdonos pedig nem várt sokáig, John Collins 10 autót már az első héten el is adott, és a többire is van érdeklődő szép számmal.