A Pozsony mellett fekvő szenci Scania-szerviz adott otthont a 2015-ös Scania Top Team szerelőverseny elődöntőjének, melybe első alkalommal a vezess.hu is betekintést nyerhetett. A múlt idő persze még nem indokolt, hiszen múlt héten csak az első kör ment le, ezt követik majd az újabb elődöntők. Nagyon leegyszerűsítve a projekt a svéd márka házi szerelőversenye, azonban a feladatok komolysága, illetve a kezdeményezés tradicionális jellege miatt elmondható, hogy jóval többről van már szó. 

A Top Team-en már 25 éve mérik össze tudásukat autószerelőkből, szerviztechnikusokból, alkatrész-értékesítőkből és munkafelvevőkből álló csapatok. Az idei eseményre világszerte 62 országból, több mint 8 ezer dolgozó jelentkezett. Hazánkat a biatorbágyi szerviz „Tud Tam Team” nevű csapata képviselte, mely két évvel ezelőtt már egyszer elindult ezen a versenyen.

Egy hely, ahova nem mindenki bújik be szívesen
A magyarországi szervizek közül a biatorbágyi „Tud Tam Team” nevű csapata  képviselhette hazánkat a szlovákiai elődöntőn

A magyarországi szervizek közül a biatorbágyi „Tud Tam Team” nevű csapata képviselhette hazánkat a szlovákiai elődöntőn

A magyar csapat egyrészt a korábban szerzett tapasztalatokkal, másrészt a munkaidőn kívüli felkészüléssel felvértezve érkezett az elődöntőre, azonban a csapattagok meglátása szerint idén jóval bonyolultabb feladatokat adtak a szervezők, mint a korábbi években. Ennek ellenére szombat délelőtt a biatorbágyiak jókedvűen várták a megmérettetést. A magyaroknak többek között az angolokkal, a csehekkel, észtekkel, lettekkel és oroszokkal kellett megküzdeniük. A versenyzők egyébként jól láthatóan nagyon komolyan vették a versenyt, így minden munkaállomásokon koncentrált munka folyt.

A versenyen öt állomáson, öt feladat várt a csapatokra. Ezek sorrendben a következők voltak:  egy fékrendszerrel, egy szintezéssel, egy üzemanyagrendszerrel és egy SCR-rendszerrel kapcsolatos probléma elhárítása, valamint egy elméleti tesztsor megoldása. Mindezek mellett kísérőprogramokkal is készültek a szervezők, amelyek szintén szorosan kapcsolódtak a szerelők mindennapi munkájához.

„Mindegyik állomáson egy nagy feladatot kellett megoldanunk és ehhez kapcsolódóan sok kisebb kérdést kellett megválaszolnunk, ami nagyon szerteágazó szaktudást igényelt. A legnagyobb ellenfél azonban az idő volt, hiszen mindössze húsz perc állt rendelkezésre ahhoz, hogy értelmezzük a feladatot, megtaláljuk a hibát és a megoldást” – jegyezte meg Csek Péter, a magyar csapat egyik tagja.

Nagyon sokat számít, hogy az elején jó irányba kezdjünk el gondolkodni. A csapatmunka, a kommunikáció egyértelműen jól működött közöttünk, az egyes csapattagok a tudásuknak, tapasztalatuknak megfelelő helyen voltak, sajnos még így is kevésnek bizonyult az idő. De nem csüggedtünk el, sőt, legközelebb is szeretnék részt venni a Top Team versenyen” – tette hozzá Koós Sándor csapatkapitány.

Natúr, még zsírozatlan nyereg

Natúr, még zsírozatlan nyereg

A szlovák Scania szerviz most először szervezhet ilyen jellegű megmérettetést. A világdöntő résztvevőinek listája a következő hónapokban válik teljessé a soron következő szenci válogatókon.