Röviden – Kisautók |
Mik ezek? |
Kedves, városi kisautók |
Mit tudnak? |
Szerény mérettel visznek el bárhova |
Mibe kerül? |
A Fabia alapára a legkevesebb, 2,7 millió, míg a legdrágább a Mazda2-es, ami 3,8 milliótól indul |
Kinek jó? |
Bárkinek, aki nem utazik nagy társasággal, és cuccot sem kell cipelnie túl gyakran |
Napra pontosan egy évvel ezelőtt
kompakt autókat hasonlítottuk össze, most pedig négy kisautót engedtünk egymásnak. Ezeket ni:
Tavaly október végén vezettük először az ötödik generációs, bár inkább csak erősen ráncfelvarrott
Opel Corsát, a
Škoda Fabiát is nagyjából ekkor vezette Kovács Miklós kolléga Portugáliában, és a
Hyundai i20-asnak is kb. ekkor volt a nemzetközi bemutatója, míg
Mazda2-essel csupán másfél hónappal ezelőtt találkoztunk, de végül ebből is sikerült szereznünk egy gazdagon felszerelt példányt az összehasonlító teszthez.
Hatalmas zseb az ajtóban
Hatalmas zseb az ajtóban
Fotó megosztása:
Háromhengeres, turbós benzinmotor, de kulturáltan jár és erős
Háromhengeres, turbós benzinmotor, de kulturáltan jár és erős
Fotó megosztása:
Butácska rekeszek és rettenetes rögzítőfülek a Corsában
Butácska rekeszek és rettenetes rögzítőfülek a Corsában
Fotó megosztása:
Pótkerék a mélyben
Pótkerék a mélyben
Fotó megosztása:
Sokat javít a hangulaton a világos belső és az üvegtető
Sokat javít a hangulaton a világos belső és az üvegtető
Fotó megosztása:
Van hely hátul is
Van hely hátul is
Fotó megosztása:
Akár egy kategóriával feljebb is labdába tudna rúgni a Hyundai
Akár egy kategóriával feljebb is labdába tudna rúgni a Hyundai
Fotó megosztása:
Szerény rekesz, sok gomb
Szerény rekesz, sok gomb
Fotó megosztása:
Szerencsére már csak a középkonzol háttérvilágítása kék, a műszerek fehér fényben úsznak
Szerencsére már csak a középkonzol háttérvilágítása kék, a műszerek fehér fényben úsznak
Fotó megosztása:
Háló, komisz pontyok szabadságának korlátozására
Háló, komisz pontyok szabadságának korlátozására
Fotó megosztása:
Itt is van pótkerék
Itt is van pótkerék
Fotó megosztása:
Gyenge és az ötfokozatú váltónak hála zajos is
Gyenge és az ötfokozatú váltónak hála zajos is
Fotó megosztása:
Messze a legtöbb helyet kínálja az i20-as
Messze a legtöbb helyet kínálja az i20-as
Fotó megosztása:
Messze a legtöbb helyet kínálja az i20-as
Messze a legtöbb helyet kínálja az i20-as
Fotó megosztása:
Németes rend, sötét műanyagok
Németes rend, sötét műanyagok
Fotó megosztása:
Klasszikus műszer elrendezés
Klasszikus műszer elrendezés
Fotó megosztása:
Sok a kemény plasztik a belsőben
Sok a kemény plasztik a belsőben
Fotó megosztása:
Okos csomagtartó
Okos csomagtartó
Fotó megosztása:
A pótkerékért ásni kell
A pótkerékért ásni kell
Fotó megosztása:
Nem fektethetők síkba
Nem fektethetők síkba
Fotó megosztása:
Könnyű váltó, kényelmes futómű
Könnyű váltó, kényelmes futómű
Fotó megosztása:
Ránézésre nem túl izgalmas a Škoda motorja
Ránézésre nem túl izgalmas a Škoda motorja
Fotó megosztása:
A dizájn komor, de a minőség rendben van
A dizájn komor, de a minőség rendben van
Fotó megosztása:
A dizájn komor, de a minőség rendben van
A dizájn komor, de a minőség rendben van
Fotó megosztása:
Kellemes, világos hely
Kellemes, világos hely
Fotó megosztása:
Fordulatszámmérő a központi egység
Fordulatszámmérő a központi egység
Fotó megosztása:
Példás bútorozás és van Head Up Display is
Példás bútorozás és van Head Up Display is
Fotó megosztása:
Ajtózseb
Ajtózseb
Fotó megosztása:
A csapat legnagyobb, 1,5 literes motorja a Mazda orrában
A csapat legnagyobb, 1,5 literes motorja a Mazda orrában
Fotó megosztása:
Hopp, nincs pótkerék
Hopp, nincs pótkerék
Fotó megosztása:
Van még lejjebb is emelet
Van még lejjebb is emelet
Fotó megosztása:
Ebből sem lesz sík padló
Ebből sem lesz sík padló
Fotó megosztása:
Ergonómiailag szinte hibátlan a Mazda2-es bele
Ergonómiailag szinte hibátlan a Mazda2-es bele
Fotó megosztása:
Hátul rémesen szűk a Mazda2-es
Hátul rémesen szűk a Mazda2-es
Fotó megosztása:
Egy helyen, egyszerre tankoltuk meg az autókat
Egy helyen, egyszerre tankoltuk meg az autókat
Fotó megosztása:
Két turbós és két szívómotor a választékban
Két turbós és két szívómotor a választékban
Fotó megosztása:
Két turbós és két szívómotor a választékban
Két turbós és két szívómotor a választékban
Fotó megosztása:
Konzervatív megjelenésű, jó kiállású autó a Hyundai i20
Konzervatív megjelenésű, jó kiállású autó a Hyundai i20
Fotó megosztása:
Konzervatív megjelenésű, jó kiállású autó a Hyundai i20
Konzervatív megjelenésű, jó kiállású autó a Hyundai i20
Fotó megosztása:
Szögletes formák, szélesebb, lapos test
Szögletes formák, szélesebb, lapos test
Fotó megosztása:
Szögletes formák, szélesebb, lapos test
Szögletes formák, szélesebb, lapos test
Fotó megosztása:
Gyors, agilis a gömbölyded Corsa
Gyors, agilis a gömbölyded Corsa
Fotó megosztása:
Gyors, agilis a Corsa
Gyors, agilis a Corsa
Fotó megosztása:
A Škodáé bicska kulcs ugyan, de csak az ajtónyitáshoz kell elővenni, az autó gombnyomásra indul.
A Škodáé bicska kulcs ugyan, de csak az ajtónyitáshoz kell elővenni, az autó gombnyomásra indul.
Fotó megosztása:
Kulcsok
Kulcsok
Fotó megosztása:
Rácz úr a 60+ os autóvezető néni szerepében
Rácz úr a 60+ os autóvezető néni szerepében
Fotó megosztása:
Kisautók, keményen dolgozó kisembereknek
Kisautók, keményen dolgozó kisembereknek
Fotó megosztása:
A Mazda, Opel vagányabb, a Škoda, Hyundai racionálisabb választás
A Mazda, Opel vagányabb, a Škoda, Hyundai racionálisabb választás
Fotó megosztása:
A Mazda, Opel vagányabb, a Škoda, Hyundai racionálisabb választás
A Mazda, Opel vagányabb, a Škoda, Hyundai racionálisabb választás
Fotó megosztása:
A Mazda, Opel vagányabb, a Škoda, Hyundai racionálisabb választás
A Mazda, Opel vagányabb, a Škoda, Hyundai racionálisabb választás
Fotó megosztása:
A Mazda, Opel vagányabb, a Škoda, Hyundai racionálisabb választás
A Mazda, Opel vagányabb, a Škoda, Hyundai racionálisabb választás
Fotó megosztása:
A Mazda, Opel vagányabb, a Škoda, Hyundai racionálisabb választás
A Mazda, Opel vagányabb, a Škoda, Hyundai racionálisabb választás
Fotó megosztása:
A Mazda, Opel vagányabb, a Škoda, Hyundai racionálisabb választás
Az első benyomások:
Külső
Kisautóknál – amelyeket főleg a formákra, színekre fogékonyabb hölgyek vásárolnak, használnak – különösen fontos a vonzó megjelenés. Így nem is annyira meglepő, hogy mind a négy autó egész pofás, jól felszerelt kivitelben és szerencsére vidám színekben érkezett a megmérettetésre. Míg a Corsa és a 2-es Mazda a vagányabb, addig a Fabia és az i20-as a konzervatívabb vonalat követi. Külsőleg.
Az új Mazda2 stílusban és hangulatában jól passzol a nagyobb Mazdák szigorúbb megjelenéséhez. Megkapta a jellegzetes, szárnyformájú hűtőmaszkot és a LED-es fényforrással is kapható fényszórótól egész nagyautós lett a megjelenése, amelyet a hullámzó, játékos ívek, vonalak mégis barátságossá tesznek. Az Opel a jól bevált régi alapra építette a legújabb Corsát, de hogy mégis új generációként lehessen eladni, minden porcikáját újra cserélték. Orra megnyúlt, elegánsabb lett a fényszórója, és az Adamhoz hasonló hűtőrács dominál rajta. Az ajtajának alján lévő törés oldja a nagy felületek egyhangúságát, hátul pedig szögletesebb, a lámpatesttől mutat komolyabban az Opel sikermodellje.
Két turbós és két szívómotor a választékban
A Fabia viszont nagyot változott, a korábbinál jól érzékelhetően laposabb és 9 centivel szélesebb lett, valamint a tengelytávja is nőtt fél centit. Megjelenésében a szögletes formák, kemény élek a meghatározók, az egész autó sokkal komolyabbá vált az előző generáció kissé bumfordi kasztnijához képest. A Hyundai is komolyan vette a korábbinál hosszabb, szélesebb és alacsonyabb új i20-as formatervét, bár nagy varázslat nincsen, egyszerűen csak határozott megjelenésű pofás kisautó lett belőle.
Ennek a versenyszámnak a győztese toronymagasan a Mazda2-es lett, 99 pont szerepelt a formát, harmóniát és vagányságot is magában foglaló oszlop alján. Másodiknak a Hyundai futott be, tőle hajszállal – alig két ponttal – lemaradva a Škoda, majd mögöttük az Opel zárta a sort.
A Škodáé bicska kulcs ugyan, de csak az ajtónyitáshoz kell elővenni, az autó gombnyomásra indul.
Ha ennél egzaktabb alapot keresünk az összehasonlításhoz, és milliméterekben, literekben gondolkodunk, akkor váratlan módon az optikailag és érzetre is legkisebbnek tűnő Mazdáról derül ki, hogy bizony ő a legnagyobb termetű kisautó a sorban, amelyet a Hyundai és az Opel követ, a sor végén pedig a legkisebb Fabia tanyázik. Ha a csomagtartók méretét nézzük, akkor megint fordul a kocka és a Škoda nyer 330 literrel, amit a 8 doboznyi sörrel kisebb Hyundai csomagtartó követ, majd befut a Mazda2 és a Corsa is a maga 280, 280 literes rakterével.
A külsővel ellentétben az utastér osztályozásánál elhanyagolhatóvá fonnyadtak a pontkülönbségek, legalábbis az első három autó esetében biztos. Az Opel Corsa vitte el a legtöbb pontot, tőle két-két ponttal lemaradva futott be a Škoda Fabia, majd a Hyundai i20-as, végül pedig a legszűkebb Mazda2-es. A Corsa a teljesen megújult, világos és jól átlátható belsővel könnyen nyert, az ergonómiára sem lehet panasz, legfeljebb a térdmagasságban lévő navigációs képernyő hibás gondolat. Az anyagok, a kivitelezés teljesen rendben van. A Škoda belseje kevésbé vidám, inkább komoly hely, ami megjelenésében korrekt, de az anyaghasználat már nem ennyire meggyőző. A Fabiát a szokásos škodás gegek mentik meg, azok az apró, filléres okos dolgok, mint az ülések támlájának oldalán lévő apró zseb, a picike szemetes, vagy a telefontartó, illetve a parkolójegycsipesz a szélvédő sarkában.
Messze a legtöbb helyet kínálja az i20-as
Az i20-asban úgy érzi magát az ember, mintha egy kategóriával nagyobb autóban ülne, még a hátsó sorában is bőven van hely 190 centivel is, ülései kényelmesek. A barna betétek feldobják a hangulatot, az anyagminőség is jó, de fene tudja miért az összhatás mégsem annyira meggyőző. Talán a 2015-ben már kínos kék háttérvilágítás vagy az átható műanyagszag teszi, nem tudom. A Mazda nagyot lépett előre lakberendezésileg, a formaterv vagány, az anyaghasználata is jó, ergonómiailag pedig igen nehéz fogást találni rajta. Kár, hogy rettenetesen szűk, hátul nincs ajtózseb, valamiért rosszul gazdálkodtak a többinél hosszabb kasztni centijeivel.
Méretek:
|
Hyundai i20 |
Mazda2 |
Opel Corsa |
Škoda Fabia |
Első ülések |
ülőlap hossza (cm) |
51 |
48 |
50 |
52 |
ülőlap szélessége (cm) |
35-52 |
34-49 |
35-49 |
34-51 |
ülőlap magassága a padlótól (cm) |
28 |
32 |
28 |
31 |
ülőlap magassága úttól (cm) |
49 |
50 |
50 |
49 |
támla magassága (cm) |
64 |
65 |
66 |
61 |
fejtér elöl (cm) |
103 |
100 |
97 |
100 |
Hátsó ülések |
ülőlap hossza (cm) |
47 |
45 |
45 |
46 |
ülőlap szélessége (cm) |
126 |
123 |
123 |
121 |
ülőlap magassága a padlótól (cm) |
38 |
32 |
31 |
37 |
támla magassága (cm) |
66 |
58 |
63 |
58 |
üléstámlák távolsága (átlag) (cm) |
59-83 (69) |
55-81 (63) |
61-81 (68) |
57-82 (62) |
fejtér hátul (cm) |
92 |
86 |
93 |
89 |
Csomagtartó |
szélessége (cm) |
102 |
99 |
96 |
95 |
hosszúsága (cm) |
63 |
63 |
61 |
70 |
magassága (cm) |
53 |
53 |
56 |
53 |
rakodóperem magassága (cm) |
75 |
74 |
68 |
68 |
ajtó magassága (cm) |
188 |
182 |
185 |
190 |
Egyéb |
Gumiabroncs mérete |
185/65 R15 |
185/60 R16 |
195/55 R16 |
215/45 R16 |
Milyen vezetni?
Ezt a műsorszámot a legizgágább Opel Corsa vitte, a második helyen osztozó Mazda2 és Škoda Fabia előtt. Utóbbiak között mindössze egy pont különbség maradt, az utolsó helyezett i20-as főként a többiekénél sokkal erőtlenebb, lustább motorjának köszönhetően szerepelt gyengén. A Corsa háromhengeres turbós motorja valószínűtlen dolgokat művel már extrém alacsony fordulatszámon is, miközben nehéz megmondani, hogy csak három henger dolgozik benne. Motorja mellett könnyen és pontosan járó váltóját is kedveltük, csakúgy, mint feszes kormányzását. De nemcsak dinamikus autózásra jó, a normális menetet szerény fogyasztással és csendes üzemmel hálálja meg. Élvezetes az élet a Mazda2-es kormánya mögött is, a váltó ebben tökéletes, kormányzása precíz, a kanyarokban pedig nagyon ügyesen mozog, közvetlen, 1,5-ös sima szívómotorja remekül bírja a pörgetést és tisztességgel húzza is a rá bízott autót.
Konzervatív megjelenésű, jó kiállású autó a Hyundai i20
A Hyundai puha, nagypapás irányba ment el – a gyengécske motor mellé ez a legokosabb megoldás – halk, kényelmes útitárs. Városi tempóhoz elég a 84 lóerő is, a hiányzó lovak legfeljebb autópályán tűnnek fel. Váltójának vannak hisztis pillanatai, türelmesen kell vele bánni, de leginkább egy hatodik fokozat hiányzik belőle, mert így autópályán megbolondul benne mindenki a nagy fordulaton dolgozó motortól. A Fabia a legracionálisabb választás, erős és csendes a motorja, megbízható váltója van és a szélesítésnek köszönhetően kanyarokban is biztonságos, rugózási komfortja is rendben van.
Fogyasztás
Két tankolás között, felváltva vezettük az autókat, hogy nagyjából mindannyian ugyanannyi időt töltsünk egy-egy modellel. Városban, országúton, mindenhol. Aztán a benzinkúton osztottunk, szoroztunk. A legtakarékosabb a Mazda2-es lett a maga kereken hatliteres átlagával, amit a Hyundai 6,74-es, majd az Opel Corsa 7,04-es átlaga követ. A legtorkosabb a Fabia, 7,77 literrel.
Egy helyen, egyszerre tankoltuk meg az autókat
Adatok:
|
Hyundai i20 1.25 HP |
Mazda2 1.5 Skyactiv G |
Opel Corsa 1.0 Turbo |
Škoda Fabia 1.2 TSI |
Motor: |
négyhengeres benzines |
négyhengeres benzines |
háromhengeres turbós benzines |
négyhengeres turbós benzines |
Hengerűrtartalom: |
1248 cm3 |
1496 cm3 |
999 cm3 |
1197 cm3 |
Teljesítmény: |
84 LE 6000/min |
115 LE 6000/min |
115 LE 5000/min |
110 LE 4400/min |
Nyomaték: |
122 Nm 4000/min |
148 Nm 4000/min |
170 Nm 1800/min |
160 Nm 1400/min |
Hajtás: |
elsőkerék-hajtás |
elsőkerék-hajtás |
elsőkerék-hajtás |
elsőkerék-hajtás |
Sebességváltó |
ötfokozatú kézi |
hatfokozatú kézi |
hatfokozatú kézi |
hatfokozatú kézi |
|
Hossz/szél./mag. |
4035/1735/1474 mm |
4060/1695/1495 mm |
4021/1736/1481 mm |
3992/1732/1467 mm |
Tengelytáv: |
2570 mm |
2570 mm |
2510 mm |
2470 mm |
Nyomtáv elöl/hátul: |
1520/1519 mm |
1495/1485 mm |
1472/1464 mm |
1457/1451 mm |
Fordulókör: |
10,2 m |
9,4 m |
10,6 m |
10,0 m |
Saját/össztömeg: |
955/1580 kg |
955/1510 kg |
1099/1635 kg |
1029/1584 kg |
Csomagtartó: |
326/1042 l |
280/950 l |
280/1090 l |
330/1150 l |
Üzemanyagtartály: |
40 l |
44 l |
45 l |
45 l |
|
Csúcssebesség: |
170 km/h |
200 km/h |
195 km/h |
196 km/h |
Gyorsulás 0-ról 100-ra |
13,1 s |
8,7 s |
10,3 s |
9,4 s |
Gyári fogyasztás: |
5,8/4,0/4,7 l/100 km |
6,4/4,1/4,9 l/100 km |
6,0/4,2/4,9 l/100 km |
6,1/4,0/4,8 l/100 km |
CO2-kibocsátás: |
109 g/km |
115 g/km |
114 g/km |
110 g/km |
|
Szervizperiódus: |
15 ezer km vagy 1 év |
20 ezer km vagy 1 év |
30 ezer km vagy 1 év |
30 ezer km vagy 2 év |
Garancia: |
5 év, km-korlát nélkül |
3 év vagy 100 ezer km |
2 év, km-korlát nélkül |
2 év, km-korlát nélkül |
Alapár: |
3 499 000 Ft (2 899 000 Ft akciós ár) |
3 799 900 Ft |
3 400 000 Ft |
2 699 300 Ft |
Tesztelt motor alapára: |
3 899 000 Ft (3 399 000 Ft akciós ár) |
5 783 900 Ft |
4 463 000 Ft |
3 750 500 Ft (3 350 500 Ft akciós ár) |
Ár, felszereltség, garancia
Mivel a Mazda az Opelhez és a Škodához illő motorral csak csúcsmodellként kapható, tájékoztatásképp összeállítottuk, hogy mennyibe kerülnek az autók egymáshoz közelebbi felszereltséggel és nagyjából hasonló menetteljesítményeket biztosító motorral.
A Corsából túlsúlya miatt az 1,4 Turbo, az i20-ból a 100 lóerős 1,4-es szívómotor szerepel. A Hyundaihoz hasonlóan súlytakarékos Mazda2 ár/érték arányát a 90 lóerős változatban értékeltük, akárcsak a Fabia 1,2 TSI-t. Az árakat most is a listaár alapján pontoztuk, mert ehhez tudunk viszonyítani. A kedvezményszint szalonról szalonra változhat attól függően, kinek kell még egy kis darabszám az importőri bónuszhoz, mely márkakereskedésnek milyen demoautóban áll a pénze stb.
Tehát a listaárak
Hyundai 1,4 100 LE Comfort csomag 4 374 000 Ft
Mazda2 1,5 90 LE Attraction 4 579 900 Ft
Opel 1,4 Turbo Cosmo 100 LE 4 543 000 Ft
Škoda Fabia 1,2 TSI Style 4 441 420
Felszereltségben manuális légkondicionálót, elöl-hátul elektromos ablakemelőt, fűthető, elektromos állítású külső tükröket, tempomatot, bőrbevonatú kormányt és váltógombot, legalább 4 hangszórós és lehetőleg a kormányról vezérelhető CD-s rádiót, USB-csatlakozót vártunk el, jobb esetben Bluetooth-kihangosítással. A Mazdából nem kell a csúcsmodellt választani, mint a konkurensekből, a Challenge felszereltsége is egész jó, az Attractioné végképp. Az Opelben a plusz a xenon fényszóró, a Škodában az alufelni és a városi vészfékrendszer, a Hyundaiban pedig parkolóradar és sávelhagyás-figyelmeztetés is van a Comfortot megrendelve.
Garanciában a Hyundai messze a legjobb az öt évvel kilométer-korlátozás nélkül. A Škoda is sokat nyújt, a Mazda nem nagyon csipkedi magát, 20 éve is ugyanez a 3 év/100 000 km volt érvényben. Az Opel csak a minimumot teljesíti a kilométer-korlátozás nélküli két évvel. A négy év/150 000 kilométerre kiterjesztett garancia a Corsához 79 200 forintba kerül.
Az i20 simán nyeri a költségek összevetését, míg a többiekhez igazított felszereltséggel és motorral a takarékos Mazda2 máris nem olyan drága. A Škoda ár/érték arányban mindig erős, az Opel hosszabb garanciával az autó értéktartásán is javíthatna.
Jó jó, de melyik lett a legjobb?
A tulajdonságokra adott pontok összeadása után a Corsa jött ki győztesnek. Felnőtt, komoly belseje, erős, civilizált motorja, jó vezethetősége hozta össze neki az elsőséget. Második helyen végzett a Fabia, a racionálisabban gondolkodó pontozóknak hála. Fiatalos külseje, sportos hangulata és jó ára miatt lett ezüstérmes. Bár a Mazda2-es sok tekintetben verhetetlen – tőle kapjuk a legtöbb élményt vezetés közben – a durva ár, illetve a csomagkapcsolt extra felszerelések miatt lett bronzérmes. A hatalmas belsejű Hyundai egyelőre túl lágy és nyugodt nekünk, de ha 20 évvel idősebbek lennénk, biztos jobb pontokat adtunk volna neki. Bár a hiányzó hatodik fokozat akkor is zavarna.
Melyiket vinnénk haza?
Persze mindannyian gyarló emberek vagyunk és a többé kevésbé objektív pontozás végeredményére fittyet hányva, mégis más-más autót vinnénk haza mindannyian ebből a négyesből. Meg is mondjuk, melyiket:
Csordás Gábor, Autó és Stílus, Škoda Fabia
Egy első generációs Fabia tulajdonosaként a Škoda felé húz a szívem, de azért meglátom az új modell hibáit is. A hátsó lábtér szinte semmit sem nőtt, a csomagtartó bővítésekor a hátsó támlákat nem lehet síkba dönteni, az utastér anyagai pedig keményebbek, mint a kilencéves ősben, igaz, a kivitelezés minősége kifogástalan.
Az üléspozíció és az ergonómia tökéletes, a praktikus apróságoktól (mint a telefontartó, a hálós zsebek és a szemeteskuka) élhetőbb az autó. Tetszik, hogy stílusával az első generációs Fabiát idézi a forma, a szélesség növelése pedig nem csak a látványnak, hanem az útfekvésnek is jót tett; a kormány és a váltó úgy jár, ahogyan kell, a futómű kanyarban jól tart, rossz úton pedig szépen rugózik. Az 1.2 TSI még mindig az egyik legjobb motor a kategóriában, jó erőben van, de takarékos is tud lenni, ráadásul minden idők legkönnyebb Fabiáját kell mozgatnia.
Elismerem, hogy a Corsa a legtöbb téren komolyabb autó, a Mazdát nagyobb élmény vezetni, a Hyundai pedig tágasabb és az ára is jobb ajánlat, de mindent egybevéve mégis a Fabiát tartom a legösszeszedettebb autónak, ezért azt vinném haza.
Rácz Tamás, Hyundai i20:
Két gyerekkel, kétnaponta 100 km-t megtéve 38 évesen bizony már többre értékelem a komfortot, a tágas utas- és csomagteret, mint a divatos küllemet és a nyomatékos turbómotort. Vagyis én bizony a Hyundait vinném haza a kvartettből, elfogadva a szörnyű alulmotorizáltságot is. A szintén egész tágas Opel jöhetne még szóba esetleg, de autóbuzi szemmel nem lehet nem észrevenni a diszkréten kilógó lólábat, az előző Corsa formáját az új pofa mögött. És nem az alapformával van a baj, hanem a GM-betegséggel, hogy tudniillik az Opel és a Chevrolet valamiért sosem tanult meg könnyű autókat gyártani. A Corsa jó 15%-kal nehezebb a 955 kilós Hyundainál és ezt a súlytöbbletet nem a legelegánsabb megoldás turbóval áthidalni.
De egyébként most még a Hyundait se vinném. Megvárnám az új kis turbómotort, ami elvileg nyárig megérkezik. Azzal és a Hyundainál a feltöltős technikára is érvényes öt év garanciával már egy pillanatig se kéne irigykedni a másik háromra. Az a motor, ha minden jól megy, elveszi majd a kis szívóval minden padlógázra fellépő kesernyés mellékízt. Ha az i20 ára se szökik az egekbe a turbómotorral, érdemes lesz átpontozni ezt az összehasonlító tesztet, hogy megtudjuk, mennyivel veri meg Korea a német és a japán autóipart.
Szörényi András, Opel Corsa E:
Ha egy ennyire tartós fogyasztási cikkért adnám a pénzemet, igyekeznék az európai autógyártókat preferálni az ázsiai központúak helyett. Szeretném továbbá az egyre több extra közül egyenként ellátni az autót a számomra fontos tételekkel, ami csak a Fabia és a Corsa esetében adott.
Mindkettőnek itthon készül a motorja, azért venném a Corsát, mert döngetős stílusban vezetve jobb volt a Fabiánál és ha nincs ott a család, szeretnék néha kipirulni országúton. A háromhengeres motor még nagyon friss, semmit nem tudok a megbízhatóságáról, de normális járása, ereje és a Corsa túlsúlyát részben kompenzáló fogyasztása is meggyőzött. A Corsa E felnőtt, tágas, szép műszerfalú autó, jól hangolt futóművel. A praktikusabb belső terű, halkabb és finomabban működő Fabia ugyanilyen jó autó, de a Corsában talán kicsit több a spiritusz.
Földes Attila, Mazda2:
Ha hirtelen minden gyerekem világgá menne, és az összes cuccigényes hobbim helyett egy reggel arra ébrednék, hogy bélyeget gyűjtök, és biztos elég lenne egy kisautó is a helyváltoztatáshoz, akkor én bizony a Mazdát vinném. Nem érdekelne egy pillanatig sem a csoportból legkisebb helykínálat a második sorban, vagy a hátsó kerék dobfékje. Viszont öregedő, aggodalmas majomként bízom a turbómentes, aránylag nagy lökettérfogatú szívómotorban és a japánok alaposságában. A legfrissebb Mazda2 belseje már elég élhető hely, váltója a teljes mezőnyből messze a legjobb és vezetni is egész szórakoztató dolog, kütyübuziként pedig imádom a head up display-ét – tudom, gagyi kis plexire vetíti az infókat, de nem érdekel – és a hazai fejlesztésű navigációs-multimédiás zsebtévét is kedvelem a műszerfal mellett.
Így pontoztunk:
|
Hyundai i20 |
Mazda2 |
Opel Corsa |
Škoda Fabia |
Kint (harmónia, dizájn) |
|
|
|
|
Végpont: |
86 |
99 |
73 |
84 |
Bent (minőségérzet, térkínálat, átláthatóság, csomagtér, beszállás, élhetőség) |
|
|
|
|
Végpont: |
252 |
212 |
255 |
254 |
Vezetés (motor, fék, váltó, dinamika, vezethetőség, kényelem, műszaki plusz) |
|
|
|
|
Végpont: |
214 |
245 |
270 |
246 |
VÉGEREDMÉNY |
552 |
556 |
598 |
584 |
De nem kell velünk egyetérteni. Itt egy szavazás, mondd el, neked melyik a kedvenced és miért!
Szerinted melyik a legjobb kisautó?