A 2014-ben bevezetett új, 1,6 literes, turbós V6-os hibrid motorformulát legjobban elcsípő Mercedes tavaly, és úgy néz ki, hogy idén is verhetetlen lesz, míg a Renault-val küszködő Red Bull hangosan panaszkodik.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A 2010-13 között taroló csapat szeretné, ha a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) valamilyen módon kiegyenlítené az erőviszonyokat, ugyanis úgy látják, hogy az egyre korlátozottabb motorfejlesztési keretek mellett lehetetlen a Mercedes közelébe érni.
„A fő baj az egész motormizériával az, hogy befagyasztották a fejlesztéseket. A kreditek nem érnek semmit. Aki lemaradt a fejlesztésben, annak sosem lesz esélye felzárkózni így” – utalt az évente egyre kevesebb fejlesztést engedélyező kreditrendszerre.
A Red Bull helyzetét nehezíti, hogy az erőviszonyok miatt a kívánt szabályváltoztatásokat sem lehet keresztülvinni.
„A gyors változtatásokhoz teljes egyetértés szükséges, a 2017-re tervezettekhez pedig egyszerű többség kell. Viszont a Mercedesnek négy csapata van, szóval többségi döntés sem születhet nélkülük” – utalt arra Marko, hogy a Williamsnek, a Force Indiának és a Lotusnak nem lenne érdeke erősíteni a riválisokat.
Bár a Ferrari a korlátozott fejlesztések mellett is jócskán előrébb tudott lépni 2015-re, Marko szerint a kép hamis.
„A Ferrari teljesítményét a Mercedeshez viszonyítva is meg kell nézni. Nem jutottak közelebb, egyszerűen csak jobbak, mint tavaly. A Red Bullnál meggyőződésünk, hogy a jelenlegi korlátozások mellett egyetlen gyártó sem lesz képes beérni a Mercedest. Ha nem az ő motorjuk az autódban, akkor jelenleg semmi esélyed.”