A főváros azt kívánja elérni az Európai Uniónál, hogy ne kelljen bevezetni a dugódíjat – nyilatkozta a főpolgármester hétfő este az egyik magyar hírcsatorna műsorában.
Tarlós István úgy fogalmazott, Brüsszelben közölték a napokban helyettesével: „nemcsak, hogy benne volt a megállapodásban, és az uniós bizottság határozatában, hanem egyenesen a korábbi városvezetés ajánlotta a dugódíjat az Európai Unió számára”.
Ezt most az EU hivatalosan be is jelentette – fűzte hozzá.
Tarlós úgy fogalmazott: „mi pedig most valóban küzdünk azért, hogy esetleg el lehessen hagyni a dugódíjat”. Mint mondta, nem tudja, hogy az EU eltekint-e a dugódíjtól vagy nem. „Jogában áll nem eltekinteni” – mutatott rá a főpolgármester, megjegyezve: „folynak az egyezkedések, van egy hallgatólagos határidő-módosítás”.
A főpolgármester közölte, nem született még semmilyen döntés a dugódíjjal kapcsolatban: sem a zónahatárokról, sem a díjak mértékéről. Három alternatíva van a zónahatárokra, azok között van a Hungária körúti zónahatár. A három közül ez az egyetlen életképes – mondta a polgármester, hozzátéve: ez nem azt jelenti, hogy ilyen döntést hoztak volna, pusztán csak az az egy életképes.
Kitért arra is, hogy a dugódíjnak kettős célja van: az egyik, hogy értelmezhető nagyságú területen mentesítse az autóktól a várost. A másik, hogy értelmezhető bevétel származzon belőle.
Hangsúlyozta: kényszerhelyzetben van a főváros.
Tarlós István szólt arról is, nem hiszi, hogy ebben a ciklusban várható a Déli pályaudvar kiváltása. Elmondta, nincs olyan információja, hogy a pályaudvar megszűnik, de azt tudja: van erre irányuló szándék, és annak van életszerű alapja.
MTI
Ha neked is olyan érzésed támadt, hogy ez olyan „nesze semmi, fogd meg jól”, akkor eláruljuk: nem vagy egyedül.