A főváros új, baszk gyártmányú villamosát Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója mutatta be tegnap a sajtónak a BKV Vasúti Járműjavító Szolgáltató telephelyén. A Vitézy Dávidot váltó szakember arra hívta fel a figyelmet, hogy a budapesti villamospark átlagéletkora nagyon magas, legalább 38 év. Várakozásai szerint a nemrég vásárolt 47 darab CAF (ejtsd. „kaf”) Urbos 3 típusú szerelvény összesen 3-4 évvel fiatalíthatja meg a fővárosi villamospark átlagéletkorát.
Az új CAF villamoson elhúzható ablakok is vannak, azonban ezek zárhatóak arra az esetre, ha menne a légkondi

Az új villamosban két oldalt dupla és vagy másfeles ülések vannak. Ez az elrendezés hasonló a fővárosban közlekedő hannoveri villamosokéhoz

Az új villamosban két oldalt dupla és vagy másfeles ülések vannak. Ez az elrendezés hasonló a fővárosban közlekedő hannoveri villamosokéhoz

A szombaton megkezdett próbafutások után az első CAF villamosok ősszel állhatnak forgalomba, elsőként várhatóan a 3-as villamos vonalán. Az új kötöttpályás járművek végleges belső kialakításához a BKK kikéri a mozgásukban korlátozottak és a nagycsaládosok véleményét is. Dabóczi Kálmán bízik abban, hogy a budapestiek szeretettel fogadják majd az új villamosokat és sajátjukként vigyáznak rá.

Dabóczi Kálmán rövid időre a vezetőfülkébe is beült, mely egyébként rendkívül tágas. Magasan veri a jelenleg Budapesten közlekedő villamosokét

Dabóczi Kálmán rövid időre a vezetőfülkébe is beült, mely egyébként rendkívül tágas. Magasan veri a jelenleg Budapesten közlekedő villamosokét


Spanyolországból érkezett lányok tradicionális baszk tánccal avatták fel az új szerelvényt

Spanyolországból érkezett lányok tradicionális baszk tánccal avatták fel az új szerelvényt


Két oldalt a visszapillantóként funkcionáló kamerák képe jelenítődik meg. A megoldás célja, hogy a villamos vezető előtt legyen minden fontos információ

Két oldalt a visszapillantóként funkcionáló kamerák képe jelenítődik meg. A megoldás célja, hogy a villamos vezető előtt legyen minden fontos információ

A sikeres teszteket követően az első, rövidebb, 34 méter hosszú villamosok a 3-as vonalra és a budai fonódó villamoshálózatra, azaz az Óbuda és Újbuda között a jövőben közlekedő 19-es és 61-es vonalra kerülnek majd. A mai Combino villamosoknál is valamivel hosszabb, 56 méteres szerelvények pedig az 1-es villamos vonalán járnak majd.