Miközben a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon a Mercedes még a tavalyinál is magabiztosabban nyert, a korábbi élmenő Red Bull a Renault-motor problémái miatt csak szenvedett.
A Mercedes joggal dominál, de baj van az F1-gyel 1
A Mercedes joggal dominál, de baj van az F1-gyel 139


A Red Bull fejesei – a sztármérnök Adrian Newey, a csapatfőnök Christian Horner és a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko – rögtön arról kezdtek beszélni, hogy valamit tenni kellene, ki kell egyenlíteni az erőviszonyokat, máskülönben akár ki is szállhat az energiaital-gyártó az F1-ből.
A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone azonnal a Red Bull pártjára állt, de úgy tűnik, nagyjából egyedül van ezzel, más szakértők szerint árnyaltabb a kép.
„Nem tekintek negatívan a Mercedes dominanciájára” – mondta például a négyszeres világbajnok Alain Prost. „De változtak a dolgok, lassan véget ér egy korszak. Az emberek ma már nem fogadják el, ha valaki jó munkát végzett és dominál. A Mercedes három-négy évig készült, hogy ennyire jó legyen. Sajnos így aztán két-három év is kell majd még, hogy valaki beérje őket, de ez egy ilyen játék.”
A Mercedes joggal dominál, de baj van az F1-gyel 140


A Renault márkanagyköveteként is tevékenykedő francia legenda a fentiekkel együtt úgy véli, hogy a francia gyártó magára talál hamarosan.
„A Renault-nál tisztában vannak vele, hogy gondok vannak, úgy gondolom és remélem, hogy gyorsan, egy-két futam alatt helyreteszik a dolgokat. De az is tény, hogy ez már a második problémás év.”
Az F1 egyenlőtlenségei miatt jó ideje panaszkodó, megoldásokat sürgető Force India helyettes csapatfőnökét, Bob Fernley-t nem hatotta meg Christian Horner kifakadása, és nem is remél gyors változásokat. 
A Mercedes joggal dominál, de baj van az F1-gyel 141


„Kár, hogy eddig tartott neki ráébredni! Nem tudom sajnálni, hiszen mi milyen régóta mondtuk már, hogy gondok vannak? Mi már másfél éve szóltunk, azóta pedig folyamatosan romlott a helyzet. A négy nagycsapat, köztük a Red Bull, azt mondta, semmit sem kell tenni, most viszont, most viszont már húzósabb helyzetben van a Red Bull, valószínűleg a tulajdonos felől is érzik a nyomást. Kezdik megtapasztalni a valóságot, jó reggelt!”
„Sajnos úgy gondolom, hogy addig nem is történik majd semmi, amíg totális válságba nem kerül az F1. Egyszerűen mennünk kell tovább, dolgozni a programjainkon, aztán remélhetőleg végül győz a józan ész.”
„Ugyanakkor a Mercedest nem lehet hibáztatni, amiért jó munkát végzett – mindenkinek megvan rá a lehetősége.”
A Mercedes joggal dominál, de baj van az F1-gyel 142


A tizenháromszoros futamgyőztes David Coulthard is elmondta véleményét a témában, az egykori Williams-, McLaren- és Red Bull-pilóta, az F1 után a Mercedes DTM-pilótájaként is tevékenykedő skót elismeri a Merci érdemeit, ugyanakkor nem örül a dominanciának.
„Ez most a Mercedes korszaka, megérdemelten aratják le a korábbi munka gyümölcseit. De vigyázni kell, 1988-ból, 1998-ból, vagy Michael (Schumacher) időszakából már megtanulhattuk, hogy fenn kell tartani azt az érzést, hogy azért a többiek is versenyben vannak. Ahhoz, hogy élvezni tudjuk a dolgot, valódi verseny kell. Ilyen egyszerű az egész: ha az emberek nem találják érdekesnek a versenyt, nem fogják nézni.”
Ami a Red Bull kiszállási fenyegetéseit illeti, DC szerint több egyszerű blöffnél.
A Mercedes joggal dominál, de baj van az F1-gyel 143


„Ezek a fickók (Horner, Marko) a főnökök, nem mondanak olyasmit, amire nincs ráhatásuk. Ne feledjük, pár éve a Ferrari is felvetette, hogy inkább átnyergelnek a Le Mans-ra. Komolyan kell venni őket, mert a múltból megtanulhattuk, hogy a gyártók jönnek, aztán mennek, csapatok jönnek és megszűnnek. Ha pedig a Red Bull kiszáll, azzal négy autó esik ki. Márpedig megtehetik, hogy egyszerűen lehúzzák a rolót.”