A Red Bull és a Renault viszonya igen meredek lejtőre került az elmúlt két hétben, kíváncsian várhatjuk, mit hoz a Maláj Nagydíj hétvégéje.
Az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén, majd azt követően elhangzott Red Bull-os vádakat, panaszokat nem bírta sokáig a Renault, a múlt hét végére már visszaszóltak, a héten pedig a francia gyártó F1-es főnöke, Cyril Abiteboul személyeskedést sem nélkülözve vágott vissza.
A Red Bull lehazugozása után a motorgyártó újabb megszólalásban hangsúlyozta, hogy nem hagyják, hogy a csapat rájuk hárítsa a teljes felelősséget a versenyképtelenségért.
„Az adataink bizonyítják, hogy a Red Bull és a Mercedes közti, melbourne-i köridőkülönbség ugyanolyan arányban adódott a vezethetőségi problémákból, a motor és az autó teljesítményéből. Azaz a teljes csomagon kell javítani, és ezen is dolgozunk a csapattal” – állt a szepangi beharangozóban.
Igen érdekes lesz a Maláj Nagydíj első két edzését követő hagyományos csapatvezetői sajtótájékoztató, ugyanis a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Abiteboult és és a Red Bull-főnök Christian Hornert is beosztotta, kemény ütésváltás jöhet.
A Renault-főnök nem is titkolja, hogy ilyesmire számít, szerdán délelőtt a „2. menetet” emlegetve az alábbi üzenetet posztolta a Twitteren.
Packing up to Malaysia. Race (round?) 2. pic.twitter.com/RZ6p7Xln1w
— Cyril ABITEBOUL (@Cyroul) March 24, 2015
Nagy kérdés, hogy javítható-e még a kapcsolat, vagy hogy egyáltalán van-e erre szándék a felek részéről. Könnyen lehet, hogy sokkal inkább a válásra készülnek, amelynek keretében a Renault a átvenné a Toro Rossót, hogy abból építsen új gyári csapatot, míg a Red Bull megpróbálhatja az F1-be csábítani az Audit.
A szakítás legkényesebb aspektusa a rövid távú jövő lehet, a Red Bull ugyanis nehezen találhat új motorszállítót 2016-ra. A Mercedes és a Ferrari biztosan nem adna erőforrást nekik, a Honda pedig egyelőre súlyos gyermekbetegségekkel küzd, és amúgy is a McLarenre akar koncentrálni.
A Red Bull egyetlen esélye az lehet, ha maga fejleszt motort, ennek költségeit pedig azzal fedezi, hogy az erőforrás brandelési jogát, nevét felajánlja egy autógyártónak, pl. az Audinak vagy valamelyik másik Volskwagen-márkának.
Érdekesség, hogy a német Auto Bild F1-es tudósítója, Ralf Bach blogján arról ír, hogy a szócsata csak színjáték, Cyril Abiteboul előre is bocsánatot kért a Red Bull-osoktól a hazugozás miatt, jelezte, hogy a kemény nyilatkozatra a Renault csúcsvezetésétől kapott utasítást, csak a PR miatt kellett határozott kiállást mutatnia.