Az IKOP forrásainak legnagyobb részét, 37,8 százalékát, megközelítőleg 450 milliárd forintot a transzeurópai közlekedési hálózat vasúti elérhetőségének javítására különítettek el. Ide tartozik például, hogy ne legyen olyan vasúti szakasz az országban, ahol a pálya minősége miatt sebességkorlátozásra van szükség.
Tervezett nagy-projektek
– M30 Miskolc-országhatár közötti szakaszának kiépítése I. ütem;
– M2 Budapest-Vác közötti szakaszának 2×2 sávossá bővítése;
– MÁV 200 és 300 férőhelyes motorvonat beszerzés;
– Budapest elővárosi HÉV vonalak fejlesztése, felújítása;
– Megyei jogú városok vasútállomásai átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása megyeszékhelyek vasúti elővárosi körzetében;
– Rákospalota-Újpest-Veresegyház-Vác vasútvonal korszerűsítése
– Hungária körút- Rákospalota-Újpest vasútvonal korszerűsítés
– Kőbánya-Kispest-Lajosmizse-Kecskemét vasútvonal szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás
A források 25,9 százalékát, 310 milliárd forintot a közúti fejlesztésére szánják, vagyis a gyorsforgalmi útszakaszok országhatárokig történő meghosszabbítására. Továbbá a meglévő közúthálózat kapacitásbővítésére, valamint közlekedésbiztonsági beavatkozásokra, többek között láthatóságjavító közvilágításra, pihenőhelyek fejlesztésére.