Április elsején, New Yorkban tartja hivatalos világpremierjét a Jaguar XF, ám hogy az európai közönség se érezze magát elhanyagolva, egyedülálló mutatvánnyal vezette elő a modellt a cég.
Egy élvonalbeli kaszkadőr mintegy 240 métert autózott a 75 százalékban alumíniumból álló platformra épülő járművel egy drótkötél-pároson, London belvárosában. A 34 milliméteres szénszálas köteleken 18 méter magasságban egyensúlyozott az autó, amelynek volánjánál a James Bond-, Bourne- és Indiana Jones-filmekből ismerős (azaz hogy nem ismerős) Jim Dowdall ült; a negyed kilométeres utat mintegy három perc alatt tette meg.
(az autó 2:10 perc körül jelenik meg a filmen, a kaszkadőrmutatvány 3:46-nál indul)
Erről ennyit, és most lássuk a lényeget: a vadonatúj, 75 százalékban alumíniumból építkező platform, valamint az új Ingenium dízelmotor párosítása a legközelebbi vetélytársánál 80 kilogrammal könnyebbé teszi az autót, a 163 lovas dízel kézi váltóval nem egészen 4,0 litert fogyaszt 100 kilométeren. Az elődhöz képest az autó tömege akár 190 kilóval csökkent, a torziós merevség 28 százalékkal nőtt.
Az XF valamivel rövidebb (-7 mm) és alacsonyabb (-3 mm) elődjénél, ugyanakkor tengelytávja 51 mm-rel megnőtt (2960 mm), így helykínálata tovább javult. Az utastérben nem csak rengeteg tér, hanem modern technológiák is várnak az utasokra, a 10,2 colos Dual View központi kijelzőtől a 12,3 colos, digitális műszerfalon át a 17 hangszórós csúcshifiig.
A motorkínálat a már említett alapdízel nagyobb teljesítményű, 180 lóerős változatát, valamint a 300 lóerős, 700 Nm nyomatékú 3.0 V6 ikerturbós dízelt tartalmazza; benzinmotorból kétliteres négyhengeres turbós (240 LE), illetve az F-Type-ból is ismert, 3.0 V6 kompresszoros erőforrás (340 vagy 380 LE) áll rendelkezésre. A belépő dízel kivételével minden motorhoz nyolcfokozatú automata váltó társul, egyes hajtásláncok új fejlesztésű összkerékhajtással is társíthatók.
Az ősztől kapható XF lesz a Jaguar első modellje, amelyet teljes LED-es fényszórókkal szerelnek fel.
További információk április elsején.