Az Ausztrál Nagydíj óta folyó igen kemény nyilatkozatháború alapján ütősnek ígérkezett a Maláj Nagydíj pénteki csapatvezetői sajtótájékoztatója, amelyen a motorszállító Renault F1-es főnökét, Cyril Abiteboult a Toro Rosso és a Red Bull Racing csapatfőnöke fogta közre.
„Bátor ember, hogy beült ide kettőnk közé” – mondta Christian Horner. 
A Renault kiszállhat a Forma-1-ből 1
A Renault kiszállhat a Forma-1-ből 139


A felek azonban nem ugrottak egymásnak, Abiteboul hangsúlyozottan igyekezett hűteni a kedélyeket, többször elmondta, hogy a mindenki számára nagyon frusztráló Ausztrál Nagydíjat maguk mögött kell hagyni, és előre kell tekinteni. A renault-s főnök azt is leszögezte, hogy nem nevezte hazugnak Adrian Newey-t, a szavait állítása szerint kiforgatták, ugyanakkor cáfolta azt a híresztelést, miszerint a Renault igazgatótanácsának utasítására kellett volna „keménykednie” a Red Bull-lal.
Az elmúlt időszakban felröppent, hogy a Renault újra gyári csapatot szeretne indítani, de kiderült, hogy messze nem ez az egyetlen opció.
„Megerősíthetem, hogy minden lehetőséget mérlegelünk, akár a Forma-1-ből való kiszállást is, ha a részvétel árt a Renault megítélésének” – mondta Abiteboul, aki azonban a saját csapat indítását is az opciók közé sorolta.
A Renault kiszállhat a Forma-1-ből 140


A Lotust és a Force Indiát képviselő Matthew Carter és Bob Fernley azt mondta, hogy csapataiknak 2020-ig szerződése van a Mercedesszel, így sem a motorszállító cseréje, sem az eladás nem szerepel a terveik között, a Toro Rosso-főnök Franz Tost viszont szinte már be is jelentette, hogy ők lesznek a Renault csapata.
„A Renault beszállása fantasztikus lehetőség lenne, hogy egy újabb szintre lépjünk” – mondta az osztrák szakember, míg Horner így kontrázott: „Nagyon úgy néz ki, hogy Franz a Renault-nak adná a Toro Rossót, nekünk pedig új motorszállítóra lesz szükségünk…”  
A Renault kiszállhat a Forma-1-ből 141


Természetesen adta magát a kérdés, hogy a Red Bull tervezi-e saját motor gyártását, de Horner ezt kizárta, azt viszont elismerte, hogy gondban lehetnek a jövőben, hiszen a Renault-tól való elválás után a Mercedestől és a Ferraritól biztosan nem kapnának erőforrást.
Ami a jelenlegi helyzetet illeti, a Red Bull-főnök gunyorosan megjegyezte, hogy „javul a motor, legalábbis Cyriltől így halljuk”, de véleménye szerint a gyártónak több segítséget kellene elfogadnia a csapattól, míg a Renault-fejes Adrian Newey korábbi nyilatkozatára utalva azt állította, hogy „igenis van fény az alagút végén, és az alagút rövidebb is lehet, mint egyesek gondolják.”