A legfrissebb Mazda2 minden tekintetben a prémium-kisautók kategóriájába tartozik, felszereltsége, külső megjelenése, okán is, de ára alapján legfőképp.
Ha dizájn alapján kell ma választani ebben a méretben, nem találunk számára méltó ellenfelet. Ízléstől függetlenül el kell ismerni, hogy kitűnő munkát végeztek a Mazdánál, amikor a nagyobb típusok fizimiskáját kellett erre a méretre szabni.
Tiszta olasz. Ha Alfa Romeo lenne a logó a kormányon, csont nélkül elhinném, sőt örülnék. A kerek légbeömlők, egyszerű, tiszta, mégis barátságos, és stílusos műszerfalat fognak közre, az ajtókon végigfutó ív tökéletesen folytatódik az A-oszlop mentén
Tiszta olasz. Ha Alfa Romeo lenne a logó a kormányon, csont nélkül elhinném, sőt örülnék. A kerek légbeömlők, egyszerű, tiszta, mégis barátságos, és stílusos műszerfalat fognak közre, az ajtókon végigfutó ív tökéletesen folytatódik az A-oszlop mentén
Fotó megosztása:
A középre helyezett fordulatszámmérő sportosságra utal, amiből ezzel a 115 lóerős motorral nincs s hiány. Bátor elrendezés, de csak a magasabb felszereltséghez jár.
A középre helyezett fordulatszámmérő sportosságra utal, amiből ezzel a 115 lóerős motorral nincs s hiány. Bátor elrendezés, de csak a magasabb felszereltséghez jár.
Fotó megosztása:
A HUD eddig ismeretlen extra volt a kategóriában.
A HUD eddig ismeretlen extra volt a kategóriában.
Fotó megosztása:
A HUD eddig ismeretlen extra volt a kategóriában.
A HUD eddig ismeretlen extra volt a kategóriában.
Fotó megosztása:
Kezelőszervek
Kezelőszervek
Fotó megosztása:
Kezelőszervek
Kezelőszervek
Fotó megosztása:
Extrák
Extrák
Fotó megosztása:
Extrák
Extrák
Fotó megosztása:
Motor
Motor
Fotó megosztása:
Csomagtér
Csomagtér
Fotó megosztása:
Extrák
Extrák
Fotó megosztása:
Navi
Navi
Fotó megosztása:
hátul
hátul
Fotó megosztása:
Kívül
Kívül
Fotó megosztása:
Kívül
Kívül
Fotó megosztása:
Kívül
Kívül
Fotó megosztása:
Kívül
Kívül
Fotó megosztása:
A legfrissebb Mazda2 minden tekintetben a felnőtt prémium-kisautók kategóriájába tartozik, felszereltsége, külső megjelenése, és ára alapján legfőképp.
A legfrissebb Mazda2 minden tekintetben a felnőtt prémium-kisautók kategóriájába tartozik, felszereltsége, külső megjelenése, és ára alapján legfőképp.
Fotó megosztása:
Kívül
Kívül
Fotó megosztása:
Kívül
Kívül
Fotó megosztása:
Kívül
Jól vették az akadályt, amikor a Kodo stílus első képviselőjét a Mazda6-ost kellett zsugorítani a 3-as méretére, de most, ennyi helyre is tisztességgel odazsúfolták a jellegzetes, szárny formájú hűtőmaszktot, és a szigorú lámpatesteket, valamint az oldalnézetnek egyedi hangulatot adó széles sárvédők felett futó ívet.
Az előző Mazda2-höz képest, nőtt az új autó hossza, a 406 centiméteres típus rövidebb túlnyúlásokkal, de hosszabb tengelytávval készül, így nagyobb, jobban kihasználható beltér mellett megmaradt a kitűnő városi manőverezhetőség tulajdonsága.
A Mazda nagyot lépett előre az utasteret tekintve, a formaterv vagány, az anyaghasználata jó, ergonómiailag pedig igen nehéz fogást találni rajta, olyan finomságok is kerültek a típusba, amelyek ebben a kategóriában még ritkaságszámba mennek. Ilyen például a head up display, amely a műszerfal tetejéből előbújó olcsóbb, apró plexilap csupán, de használata mégis kényelmes, biztonságos. Az érintőképernyős (7 colos) médiarendszer már alapnak számít, ezt minden új autónak tudnia kell lassan.
Érdekessége, hogy a japánok vigyáznak ránk, és szigorú pedellusként tiltották le az érintőképernyő funkcióját, ha már elindultunk. Elsőre okozott pár káromkodással tarkított percet, mire rájöttem, hogy csak megállva tudom beírni a navigációba a kívánt címet.
A navigáció szerint itt egyenesen, nyugodtan mehettünk volna tovább.
Ha már navi, a szoftver több alkalommal komoly szarvashibát vétett, egyirányú utakkal nem volt tisztában, egyszer pedig szívbaj nélkül bevitt volna egy kerékpárútra, ami jól láthatóan nem pár hónapja került oda.
Tiszta olasz. Ha Alfa Romeo lenne a logó a kormányon, csont nélkül elhinném, sőt örülnék. A kerek légbeömlők, egyszerű, tiszta, mégis barátságos, és stílusos műszerfalat fognak közre, az ajtókon végigfutó ív tökéletesen folytatódik az A-oszlop mentén
Az egész műszerfalról süt a minőségi összeszerelés, minden kapcsoló finoman mozog, a kerek levegőbeömlő nyílások veszett jól néznek ki, az első ajtókra varrt puha könyöklőrész, és a világos bőr utánzat a műszerfalon pedig egyértelműen jelzik, hogy a Mazda2 már nem az olcsó, buszpótlóra vágyó embereket célozza.
A középre helyezett fordulatszámmérő sportosságra utal, amiből ezzel a 115 lóerős motorral nincs s hiány. Bátor elrendezés, de csak a magasabb felszereltséghez jár.
Kormánya minden irányban állítható, és az ülései is a megszokottnál nagyobb úton tologathatók előre-hátra. A 8 centiméterrel hátrébb tolt A-oszlop miatt javult a kasztni átláthatósága is. Tehát 185 centiméteres magasságommal könnyen megtaláltam a megfelelő üléspozíciót, a párnázott szélű középkonzol pedig hatalmas piros pont, a Mazda2 nem fogja térdünket kemény, éles élű műanyaggal zaklatni.
hátul
Hátul a második sorban szűkebb a helykínálat, mint a legnagyobb konkurensek esetében. A nemrég megjelent átfogó,
összehasonlító tesztünkből kiderült, hogy minden tekintetben alulmarad a Mazda az ellenfelektől, nézzük az ülőlap hosszát, vagy a fejtér méretét. Ezt utóbbit a csinos külső oltárán áldozták fel a tervezők, de azért még hosszabb utakat is vállalnék a rám beállított első vezetőülés mögött. A világos kárpit itt is sokat dob a hangulaton, fájó hiány, hogy nincs ajtózseb.
Csomagtér
Milyen vezetni?
Vezetését tekintve a Kettes is hozza a Mazdák egyedi hangulatát, ami szembemegy a mai trendekkel. Orrában turbós motor helyett egy 1,5 literes szívó benzinmotor dolgozik Skyactive technológiával. Sűrítése 14-es, a szívószelepek vezérműtengelyét elektromosan állítja, és a kipufogórendszer is – hasonlóan a sportautókéhoz – négy a kettőbe az egybe képletű.
Több kritikus megjegyzést kapott a szerkesztőségben, miszerint lomha a turbós ellenfelekhez képest, és a 8,7 másodperces katalógusadat a százas sprintre erős túlzás. Én viszont imádtam, élénk, morogva, lelkesen felpörgő, klasszikus japán hangulatú karakterét. Volt benne lendület, csak annyit kellett tenni, hogy lusta punnyadás, helyett a kuplungot benyomva szúrni egy menekülő kettest, és a megfelelő fordulaton, 3000 felett már rendelkezésre állt a ménes, és lehetett kergetni egészen hétezerig.
Motor
Adatlap
Mazda2 1.5 Skyactiv G
Motor |
1496 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény |
115 LE |
Nyomaték |
148 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
8,7 sec |
Végsebesség |
200 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
4,9 l / 100 km |
Ez annyira fellelkesített, hogy általában, ahol lehetett ki is használtam a hatsebességes kézi váltó első két fokozatának teljes tartományát, de a fogyasztás mégsem szökött az egekig, 6,3 literes átlaggal zárult a kizárólag városban zajló tesztperiódus. A váltóról nem mellesleg azt állítják a japánok, hogy az etalonnak számító MX-5 rokona, és ebben az esetben sem lódítottak nagyot, a kapcsolási érzet tényleg feszes, szinte férfiasan kemény, de kitűnően precíz. Amint elindítjuk a kart a kívánt irányba, már olvas a gondolatainkban, és magától folytatja az útját, szinte elég csak határozottan pofozgatni a megfelelő égtájak felé.
Futóműve szintén felnőtt kategóriába lépett, felülkerekedett a fekvőrendőrökkel, úthibákkal gazdagon tűzdelt magyar utak jelentette kihíváson, halkan, magabiztosan csillapította az agresszív behatásokat. Feszes hangolása miatt azért beszűrődnek az utastérben a zajok, de a kátyúkból, úthibákból inkább tompa puffanás jut el a fülünkig, hátsónkig, mint éles csattanás.
A vezetést segítő rendszerek közül kiemelkedő a head-up-display, de rendelhető a 2-eshez holttérfigyelő, koccanásgátló, sávelhagyásra figyelmeztető, hátsó keresztirányú forgalomra a figyelmet felhívó és a távolsági fényt automatikusan váltogató rendszer is.
Összegzés
A Mazda2-es sok tekintetben verhetetlen – tőle kapjuk a legtöbb élményt vezetés közben, lehetetlen nem bámulni, miután megálltunk vele a parkolóban, belső tere tényleg kacsingat a prémium kisautók felé – a durva ár, illetve a csomagkapcsolt extra felszerelések miatt viszont komoly hátrányba kerül a konkurenciával szemben.
A tesztelt motor alapára 5,8 millió, és ezt nem tornázhatjuk lentebb, nincs puritán belső erős motorral kombinálva. Ebből a szempontból a Skoda Fabia, 110 lóerős verziója 3,75 millióért, illetve a vadonatúj Opel Corsa 115 lovas egyliteres turbós motorral 4,4 millióért egyértelműen jobb ajánlat, kár hogy ezen a téren nem kínál rugalmasabb megoldást a Mazda, pedig ezt a hibát kiküszöbölve tényleg verhetetlen lenne.
Mellette – Ellene |
- Valódi vezetési élmény
- Takarékos, pörgős benzinmotor
- Minőséget sugárzó belső tér
- Elől kényelmes, jó vezetői üléshelyzet
|
- Hátul szűkebb az átlagnál
- Átlagos méretű csomagtartó
- Csak dobfék hátul
- Vaskalapos árazás, rugalmatlan felszereltségi szintek
|