A Renault borzasztóan kezdte az évet: Daniel Ricciardo első motorja mindössze öt kör után füstölt el pénteken, de a versenyt is csak körhátránnyal tudta befejezni az ausztrál. Motorhiba miatt esett ki Max Verstappen is a Toro Rossónál, a problémák azonnal éles konfliktusokat eredményeztek a felek között.

A Red Bull tavaly három futamot is nyert, a Renault ráadásul azt remélte, hogy meg tudja felezni a Mercedesszel szembeni hátrányát. Már a franciák számára is világos, hogy kudarcot vallottak.

„Futamgyőzelemre képes motort az idén nem tudunk adni partnereinknek, ezzel tisztában vagyunk” – mondta Cyril Abiteboul ügyvezető az Autosportnak. „De a győzelem nemcsak a motoron, hanem az autón és a versenyzőkön is múlik.”

F1: A Renault lehazugozta a Red Bullt 1
F1: A Renault lehazugozta a Red Bullt 139


A Renault a fejlesztési procedúrájában felgyorsított bizonyos folyamatokat, ezek pedig nem vezettek eredményre. „Gyorsítani akartunk, kihagytunk néhány lépést, amelyeket a próbapad helyett csak a pályán próbáltunk ki. Ez nem a dolgok helyes módja, de mindenki tanulhatott ebből, aki ezt a stratégiát erőltette.”

„Nem titok, hogy különösen a Red Bull nagyon agresszív fejlesztési stratégiát követ, és belehajszoltak minket abba, hogy a motorral is kövessük az ő ritmusukat. Tudunk mi ennél jobb munkát is végezni, de ehhez egyetlen tél nem elég.”

Abiteboul egy másik, a francia Auto Hebdónak adott interjúban még keményebb hangot ütött meg, a leszögezte, hogy a Red Bull állításaival ellentétben nem csak az erőforrással vannak gondok a csapatnál, egyenesen hazugnak bélyegezte őket a Renault-főnök.
„A saját gondjaink mellett a Red Bullnál is vannak bajok a kasztnival, amik egyáltalán nem javítanak a helyzeten, különösen a hátsó stabilitás rossz. Így együtt már tényleg nehezen vezethető az autó.” Nem jó hazudós partnerrel dolgozni. Adrian (Newey) egy elbűvölő ember és kiemelkedő mérnök, de egész életében folyamatosan a motorszállítóira panaszkodott. Ebben a korban már nem fog megváltozni.”