Ilyen szürreális Rolls-Royce is ritkán kerül utcára: egy rövidített tengelytávú Phantom II emelt hasmagassággal, szárnnyal a hátán. Bár az utóbbi funkciójára nem derült fény, alighanem a nagyobb tengelyterhelést hivatott szimulálni, a látvány mindenképpen sokkoló.
Az öszvér járgány a cég februári bejelentését követően jött létre: akkor jelentették be ugyanis hivatalosan, hogy belefognak a Cullinan Projektbe, azaz a leendő szabadidőjárművük építésébe. Ez nem jelenti feltétlenül, hogy a szériamodellt is a világ legnagyobb gyémántjáról fogják elnevezni, bár tekintve, hogy az a brit királyi jogart díszíti, találó volna.
A képeken látható prototípus mérete hozzávetőlegesen megegyezik a leendő SUV-éval, formajegyeiből azonban értelemszerűen nem érdemes annak dizájnjára következtetni.
A jelenlegi fázisban az új modellhez kifejlesztendő felfüggesztés vizsgázik. Nem egyértelmű, hogy a hajtás már összkerekes-e, vagy csak a futóművön dolgoznak, mindenesetre a gyár a közutakon megszokott varázsszőnyeg-finomságú rugózást ígéri, a magas építésmódnál felmerülő szempontok – oldaldőlés, billegés – megnyugtató megoldása mellett. A tesztek macskakövön, felgyűrt aszfalton, emellett egy sor autóipari tesztfelületen zajlanak majd, fele-felerészben közúton, illetve terepen.