Tanner Foust az autóversenyzés James Bondja, a médiák Fittipaldija: a sokoldalú volánzsonglőr tévés műsorvezetőként, kaszkadőrként, valamint a motorsport fél tucat különböző műfajában sikeres versenyzőként szerzett hírnevet magának. Nevéhez Guinness világcsúcs is fűződik, de ha azt mondjuk, ő az autózás egyik legnagyobb élő polihisztora, nem tévedünk nagyot.
Foust driftben (is) otthon van, több aranyat nyert az X Games extrém szériában, mint bárki más, így ha ő új autóba ül, érdemes odafigyelni.
Passatján rögtön látszik, hogy nem területi képviselőknek építették, bár ha a hatalmas hátsó szárnytól, a teljes hátfalat elfoglaló légkivezető felülettől, a tenyérnyi nyomtáv-szélesítéstől és a látványos fóliázástól eltekintünk, akár normál autó is lehetne, semi-slick abroncsokkal.
Az utastér már gyanúsabb: itt a műszeregységen kívül mindent kidobtak, egy darab Recaro ülés és egy bukókeret testesíti meg a teljes berendezést.
A lényeg persze a hajtáslánc: a 7,4 literes V8-as blokk szárazon 700, kéjgázzal megkenve 900 lóerőt tud, a gigantikus erő négyfokozatú versenyváltón keresztül jut a hátsó kerekekre.
Foust először tavaly ült Volkswagenbe. 500 lóerős Beetle-jével a rallycrossban öregbítette hírnevét, most ebből költözik át a Passatba, amely már ezen hétvégén átesik a tűzkeresztségen.
És hogy mire számíthatunk a Passattól? Nos, pilótája pár éve erre volt képes a legendás Mulholland Drive-on egy 600 lóerős Toyotával…