Bemutatásakor nem árult el minden részletet az autósok megkopasztására képes csodafegyverről a rendőrség. Néhány fontos kérdés - és az ORFK válaszai.
Pausz Ferenc közlekedési szakértő volt az M1 Ma reggel című műsorának vendége. Pausz szerint is vezető baleseti ok a sebességtúllépés Magyarországon, így egyetért azzal az állásponttal, hogy az új eszközökkel jelentősen csökkenhet a balesetek száma.

A rendőrségi statisztikákról egy 2012-es cikkünkben már lerántottuk a leplet, Pausz nyilatkozata nem is a szokásos propaganda miatt érdekes, hanem azért, mert a műsorban azt mondta, tudomása szerint az új traffipaxok hatótávolsága 500-600 méter, ekkora távolságból tudják bemérni a közlekedőket.

Ez azért érdekes, mert a rendőrség FámaLézer II-as készüléke, amely a legmodernebb, annak mérési távolsága 1800 méter, míg a rendszámot 120 méterről tudja leolvasni. Vagyis úgy tűnik, kissé rövidlátók az új készülékek.

Az új traffipaxok – a régiekhez hasonlóan – egyelőre csak a sebességet mérik, de a fejlesztés folyamatos. Az év második felében kerül be a mérési rendszerbe a tilos jelzésen való áthajtás és a záróvonal-átlépés, emellett más szabálytalanságokat is dokumentálnak és büntetnek majd.

Olvasta? Elzárásra ítéltek egy ártatlan pesti autóst!