A hamarosan érkező Mercedes-Benz pick-upból minden bizonnyal készül majd AMG sportverzió. Az sem lesz azonban elég erős ahhoz, hogy akár csak megérintse a Shelby Baja 700 lába nyomát.
A látványos sport-teherautó a donor Ford F-150 SVT Raptornak köszönheti maszkulin megjelenését. A Ford gyárilag konditerembe küldött modelljét kifejezetten terepre tervezték: a megnövelt rugóutak, a szélesebb kerékdobok és a böszme hűtőmaszk (a kék ovális logó nélkül) mögött a mélyben egy 411 lóerős, 6,2 literes V8-as benzinmotor dohogott, hatfokozatú automata váltóhoz kötve.
Ezt a dögös szörnyet gondolta tovább a Shelby. A látvánnyal nem sokat foglalkoztak: kontrasztos matricák, első kartervédő lemez, egyedi lökhárítók, LED-es kiegészítő fények és motorosan mozgatható fellépők kérhetők az autóhoz. Az utastérben bőrkárpitozás, egyedi műszeregység és számozott plakett segíti az azonosulást.
A lényeg a motortérben van: a 6.2 V8 új injektorokat kapott, lecserélték a kipufogórendszert, és biztos, ami biztos alapon egy 2,9 literes kompresszort akasztottak a blokkra, amely így több mint 700 lóerőt küld a négy kerékre.
Hogy a földutakon ne csak a port verje fel, de előre is jusson az autó, a 18 colos kerekekre BFGoodrich terepabroncsokat szereltek, amelyeket versenyspecifikációk szerint épített felfüggesztés tart a talajon.
A félelmetes pickupból mindössze ötven darabot épít a Shelby, egyenként legalább 45 000 dollárért (12,6 millió Ft). Ez nem is hangzik olyan soknak, figyelembe véve a végeredményt, de van ám egy bökkenő: ez csak az átépítés költsége, az alapot magunknak kell biztosítanunk, ami további 16 millió forintnak megfelelő dollárt jelent, legalábbis új állapotában.
Sajnos az autó remekül tartja az árát, két-három éves példányai alig 10 százalékkal kerülnek kevesebbe, így a móka alsó hangon 30 millióba kerülhet, és akkor még nem hoztuk át Európába a kocsit, de szerény ár ez azért, hogy bárkit és bármit lealázhassunk, legalábbis földúton.