Először két évvel ezelőtt, tanulmányautóként láthattuk a Jaguar szabadidőjárművét. A cég eleinte cáfolta a sportos SUV sorozatgyártására vonatkozó spekulációkat, ám később bejelentették, hogy mégis piacra bocsátják az XE kis szedánnal, illetve az azóta bemutatott XF modellcsaláddal közös padlólemezre épülő típust.
Az F-Pace, amelynek formavilága az eddig bemutatott előzetesek szerint hű marad az eredeti C-X17 tanulmányhoz, elsősorban négyhengeres, kéthengeres Ingenium benzin- és dízelmotorokkal kerül majd forgalomba, de a csúcsverziók várhatóan megkapják a kompresszoros V6-os benzinmotort is. Az 550 lóerős V8-as sportmotor beépítése bizonytalan, de a konkurencia lépéseitől függően nem kizárt; a Range Rovernél sikeresnek bizonyult az azonos motorizáltságú SVR verzió.
Hogy a konszerntag Land Rover vizeit ne zavarják, a Jaguar F-Pace határozottan országúti hangolást kap, fejlesztésénél a terepalkalmasság nem prioritás. A modellt még idén bemutatja a Jaguar, piaci forgalmazása legkésőbb 2016 elején kezdetét veszi.