Pocsékul kezdte a 2015-ös szezont a Renault, a franciáknál sorozatosak a motorhibák: Daniel Ricciardo már a harmadik motorját fogyasztja, holott az egész éves keret négy darab. Egy francia tévécsatorna, a Canal Plus szerint nem véletlen, hogy folyamatosan füstölnek el a Renault-motorok, a hiba hátterében a rosszul megtervezett dugattyúk állhatnak.

A Kínai Nagydíj után már Cyril Abiteboul, a Renault vezetője is utalt arra, hogy „az első legyártott motoroknál kockázatot jelent egy bizonyos hiba”, a franciák csak reménykedhettek abban, hogy nem okoz gondot. Okozott, Ricciardo verseny előtti motorcseréje után a versenyen Danyiil Kvjat, majd három körrel a leintés előtt Max Verstappen motorja adta meg magát.

F1: Alapjaiban rossz a Renault motorja 1
F1: Alapjaiban rossz a Renault motorja 147


A Renault jelezte, hogy logisztikai okok miatt „nem garantálható”, hogy már a hétvégi Bahreini Nagydíjra megérkezik a javítás, amire Christian Horner Red Bull-csapatfőnök úgy reagált, hogy nem tehetnek mást, „remélik a legjobbakat.”

A Canal Plus már úgy tolmácsolta Abiteboul szavait, hogy „a következő hat hétben nem várható gyors megoldás”, ami elhúzódó eredménytelenséget jelenthet a Red Bull és a Toro Rosso számára.

„Az utolsó dolog, amit egy csapat kívánhat magának, az erőforrással kapcsolatos meghibásodás” – mondta James Allison, a Ferrari technikai igazgatója. „Az alkatrészek gyártása meglehetősen hosszadalmas.”

A problémák miatt a Renault arra kényszerülhet, hogy felülvizsgálja a fejlesztési zsetonokkal kapcsolatos idei stratégiáját. „A motortechnológia nem olyan dolog, amit egyik napról a másikra, egy rossz verseny után meg lehet változtatni” – fogalmazott Abiteboul.