Részletek persze még nem állnak rendelkezésre, de nagyon úgy néz ki, hogy a 2018-ban színre lépő, vadonatúj konstrukciójú Defenderből különböző csúcsverziókat készül építeni a Land Rover.
Lesz egy hardcore terepváltozat, az SVX – ez a legkevésbé meglepő. Tervezik viszont egy kifejezetten nagy teljesítményű, vélhetően utcára orientált sportmodell, az SVR kifejlesztését is. Ez az AMG G63 első valódi ellenfele lehetne, példaként pedig ott lebeg előtte a Range Rover Sport SVR, amely a cégcsoport legnagyobb motorját felhasználva 550 lóerővel és 680 Nm-rel tör előre, 4,7 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, és akár 260 km/órával hajlandó száguldani.
A harmadik, terve vett modellvariáns az SVA: ez egy igényes anyagok felhasználásával épített, kifejezetten fényűző kivitel lesz, a közelmúltban bemutatott SVAutobiography típusok analógiájára.
A jelenlegi Defender még az idén távozik az élők sorából, az új generációs modell pedig csak három év múlva érkezik meg, várhatóan többé-kevésbé a jelenleg is ismert karosszéria-kínálattal, kétféle tengelytávval, alumínium alvázzal és felépítménnyel. 
Nyitóképünkön a Bowler által, a brit Defender-kupára épített versenyautó