Aki elég idős ahhoz, hogy emlékezzen a Sinclair ZX számítógépekre, vagy a csodálatosan életképtelen C5 városi elektromos szivarkára, nem fog meglepődni, hogy a fentieket jegyző, zseniális Sir Clive Sinclairnek a világ legbiztonságosabb drótszamarának titulált Babel Bike-hoz is köze volt – igaz, csak annyi, hogy azt fia, Crispin Sinclair álmodta meg.
A Babel Bike a rövid életű BMW C1 robogó koncepcióját ültette át kerékpárra: a bringa váza bukókeretként óvja a pilótát, akit kettős biztonsági öv tart szorosan az életmentő kalickában.
A Babel Bike elektromos rásegítéssel és anélkül is megrendelhető (lesz, ha beindul a sorozatgyártás). A szimpla izomerős példány is 21 kilót nyom azonban, a biztonságnak tehát ára van, viszont a vázon belül elvezetett lánchajtás, a villamos verzión elektronikus váltó, a hidraulikus fékek, az okostelefont hasznosító központi kijelző, valamint a lábvédőként is használható lakat értékessé teszi a csomagot.
A tesztek során teherautókkal hajtottak neki a kerékpárnak, amelyet masszív felépítménye miatt a nehéz jármű nem gyűrt maga alá, hanem csupán odébb tolt. A passzív biztonsági rendszereket autóduda és komplett világítási csomag (beleértve az automatikusan felgyulladó fényszórót, az irányjelzőt, a vészvillogót és a féklámpát is) egészíti ki.
Az elektromos verzió 250 wattos motorját 80-130 kilométeren át táplálja a beépített akkumulátor, a maximális sebesség 32 km/óra (kivéve Európában, ahol a törvények 25 km/órában maximálják a motoros rásegítésű kerékpárok sebességét).
Egyelőre a közösségi finanszírozás fázisában van a kerékpár, amely semmiképpen nem lesz olcsó: az elektromos kivitel 3,5, a mechanikus 2,5 ezer angol fontba (1,45, illetve 1,04 millió Ft) fog kerülni, ha minden a tervek szerint megy.