Nem mindennapi balesetről került elő egy eddig sosem látott felvétel. Az eset 2013-ban történt, egy vadonatúj londoni emeletes busz vált fékezhetetlenné. A biztonsági kamera drámai képein a sofőr Mohammed Khalique láthatóan próbálkozik a jármű megállításával, de nem jár sikerrel. 
Végül a busz 60 km/óra sebességgel talált el egy autót, ami megállította az ámokfutást. Hárman súlyosan, húszan könnyebben megsérültek, köztük a buszvezető is, akit a tűzoltóknak kellett kivágniuk a roncsból. „Ahogy kifordultam a megállóból, megindult, mint a golyó. Bármit próbáltam, semmire sem reagált, a kéziféket pedig nem mertem behúzni, féltem, hogy felborul” – nyilatkozta az eset után a rendőrségnek a sofőr.
A felvételeket csak most hozták nyilvánosságra, miután felmentették a buszvezetőt, igaz elég furcsa indoklással. A vád szerint Khalique összekeverte a pedálokat, a védelem pedig elektronikai hibának tudta be a horrorfilmbe illő balesetet. 
Természetesen a helyi BKK, a Transport for London jelentése kizárta a műszaki hibát, azonban két független szakértő analízise pont az ellenkezőjét bizonyította, a megbolondult elektronika mellett érveltek.  Mit tehetett volna ebben a helyzetben a bíró? Kecske és káposzta döntést hozott, felmentette a sofőrt, de megjegyezte, hogy nem biztos abban, emberi mulasztás, vagy a high-tech busz rendszerhibája okozta a balesetet. 
Érthető, amikor a világváros útjait már ellepték a 355 000 (148 millió forint) fontért vásárolt, modern hibridek, akkor egy ilyen ügyben nagyon nehéz egyértelműen a gyártót és a fenntartót hibáztatni. 
Ez az ügy az autózás jövője szempontjából is érdekes. Valószínűleg nem egy buszbaleset történt ezen kívül 2013 óta Londonban, mégis ez kavarta a legnagyobb port. Mert lehet, hogy a gép hibázott. Mi lesz, ha az első automatizált autó okoz súlyos balesetet? 
Hiába öljük meg egymást tucatszám naponta autóval az utakon, ha egy gép tesz majd ilyesmit, akárcsak egyszer, annak biztos komoly felháborodás lesz a következménye.