Röviden – BMW 2 Gran Tourer |
Mi ez? |
Prémium, kompakt egyterű |
Mit tud? |
Kis méret mellett is lehet hétüléses |
Mibe kerül? |
7,9 millió forint az 1,5-ös háromhengeres benzines és 12,6 millió a kétliteres 190 lovas dízel, összkerék-hajtással |
Kinek jó? |
Azoknak, aki egy döglött tehénért is sok pénzt adnának, ha BMW embléma lenne az orrán |
Rafinált üléstámla, a nagyobb lábtérért
Rafinált üléstámla, a nagyobb lábtérért
Fotó megosztása:
Az a harmadik sor. Csak 18 éven aluliaknak!
Az a harmadik sor. Csak 18 éven aluliaknak!
Fotó megosztása:
Gigantikus, sík padlójú raktér
Gigantikus, sík padlójú raktér
Fotó megosztása:
A harmadik sor mögött marad egy kis csomagtartó is
A harmadik sor mögött marad egy kis csomagtartó is
Fotó megosztása:
Képzeljünk bele csokit majszoló, vagy csak átlagosan retkes gyerekeket és zokogjunk együtt
Képzeljünk bele csokit majszoló, vagy csak átlagosan retkes gyerekeket és zokogjunk együtt
Fotó megosztása:
Keresztbe beépített motor BMW emblémával
Keresztbe beépített motor BMW emblémával
Fotó megosztása:
Bikapontok a motortérben. Az akksit eltüntették.
Bikapontok a motortérben. Az akksit eltüntették.
Fotó megosztása:
Teleszkóp tartja a motorháztetőt
Teleszkóp tartja a motorháztetőt
Fotó megosztása:
Az úr éppen a 2-es GT szépségéről szeretne meggyőzni
Az úr éppen a 2-es GT szépségéről szeretne meggyőzni
Fotó megosztása:
Ott kell hátramászni
Ott kell hátramászni
Fotó megosztása:
Szerény méretű ülések, csak gyerekeknek
Szerény méretű ülések, csak gyerekeknek
Fotó megosztása:
Szerény méretű ülések, csak gyerekeknek
Szerény méretű ülések, csak gyerekeknek
Fotó megosztása:
A második üléssor is tologatható
A második üléssor is tologatható
Fotó megosztása:
Príma anyagok, tisztességes kidolgozás
Príma anyagok, tisztességes kidolgozás
Fotó megosztása:
Tempomat és váltófül
Tempomat és váltófül
Fotó megosztása:
M-csomag embléma akormányon
M-csomag embléma akormányon
Fotó megosztása:
Gombnyomásra nyílik, indul
Gombnyomásra nyílik, indul
Fotó megosztása:
Olcsó head up display, de jó
Olcsó head up display, de jó
Fotó megosztása:
8,1 literes átlagot írt a fedélzeti számítógép a 220i-ben
8,1 literes átlagot írt a fedélzeti számítógép a 220i-ben
Fotó megosztása:
Kesztyűtartó
Kesztyűtartó
Fotó megosztása:
Ha ügyesek vagyunk a háttámla dőlésszögét is beállíthatjuk
Ha ügyesek vagyunk a háttámla dőlésszögét is beállíthatjuk
Fotó megosztása:
Külön külön tologatható ülések
Külön külön tologatható ülések
Fotó megosztása:
Oda az 1,5 literes palack is befér
Oda az 1,5 literes palack is befér
Fotó megosztása:
Friss levegőt is kapnak a hátsók
Friss levegőt is kapnak a hátsók
Fotó megosztása:
Így, alapállásban is szép nagy a csomagtartó
Így, alapállásban is szép nagy a csomagtartó
Fotó megosztása:
Így meg kifejezetten óriási
Így meg kifejezetten óriási
Fotó megosztása:
Civilizált válasz a hogyan távolítsuk el a csomagtér-rolót kérdésre
Civilizált válasz a hogyan távolítsuk el a csomagtér-rolót kérdésre
Fotó megosztása:
És a helye is megvan
És a helye is megvan
Fotó megosztása:
Háló, gumis szalag, kampó, miazmás
Háló, gumis szalag, kampó, miazmás
Fotó megosztása:
A legalsó szint, pótkerék nélkül
A legalsó szint, pótkerék nélkül
Fotó megosztása:
M-es küszöb
M-es küszöb
Fotó megosztása:
Memóriás ülések
Memóriás ülések
Fotó megosztása:
M-es lábtartó. Wow!
M-es lábtartó. Wow!
Fotó megosztása:
Kényelmes, jó tartású fotel
Kényelmes, jó tartású fotel
Fotó megosztása:
Lámpakapcsoló és környéke
Lámpakapcsoló és környéke
Fotó megosztása:
Éles, szép képe van a tolatókamerának, így tolatás közben nem hullottunk szégyenszemre a tengerbe
Éles, szép képe van a tolatókamerának, így tolatás közben nem hullottunk szégyenszemre a tengerbe
Fotó megosztása:
A megszokott BMW-s elemekből építkeztek itt is
A megszokott BMW-s elemekből építkeztek itt is
Fotó megosztása:
USB csatlakozó
USB csatlakozó
Fotó megosztása:
A kormányfűtés gombját jól eldugták
A kormányfűtés gombját jól eldugták
Fotó megosztása:
Rendes hifit is adnak hozzás
Rendes hifit is adnak hozzás
Fotó megosztása:
Hopp, egy plusz oszlop
Hopp, egy plusz oszlop
Fotó megosztása:
Ezt más ismerjük
Ezt más ismerjük
Fotó megosztása:
Ízléses berendezés
Ízléses berendezés
Fotó megosztása:
Sokdarabos ablakkészlet
Sokdarabos ablakkészlet
Fotó megosztása:
Nagy kerekekkel is kényelmes vele az autózás
Nagy kerekekkel is kényelmes vele az autózás
Fotó megosztása:
A nők odalesznek érte
A nők odalesznek érte
Fotó megosztása:
A széleslátószögű objektív nem tesz neki jót
A széleslátószögű objektív nem tesz neki jót
Fotó megosztása:
A magasból így fest a 2-es GT
A magasból így fest a 2-es GT
Fotó megosztása:
Külön tömítést kapott a tankfedél
Külön tömítést kapott a tankfedél
Fotó megosztása:
Pofás, BMW-s belső
Pofás, BMW-s belső
Fotó megosztása:
Óriási ajtózsebek és innen nyitható a csomagtartó is
Óriási ajtózsebek és innen nyitható a csomagtartó is
Fotó megosztása:
A BMW vajon megőrült, amikor kitalálta a BMW 2-es Gran Tourert, vagy nagyon is tudja, mit csinál?
A BMW vajon megőrült, amikor kitalálta a BMW 2-es Gran Tourert, vagy nagyon is tudja, mit csinál?
Fotó megosztása:
Kompakt prémium egyterű a BMW-től. Újabb kategória született?
Kompakt prémium egyterű a BMW-től. Újabb kategória született?
Fotó megosztása:
Innen még csak a magas homlok gyanús
Innen még csak a magas homlok gyanús
Fotó megosztása:
Jaj nekünk!
Jaj nekünk!
Fotó megosztása:
Láblengetéssel is nyitható a csomagtartó
Láblengetéssel is nyitható a csomagtartó
Fotó megosztása:
Kompakt mérete mellett hét személy is belefér
Kompakt mérete mellett hét személy is belefér
Fotó megosztása:
LED-ek a fényszóróban
LED-ek a fényszóróban
Fotó megosztása:
220i
220i
Fotó megosztása:
Az úr éppen a 2-es GT szépségéről szeretne meggyőzni
Amikor a statisztikák szerint évről évre csökken az egyterű autók piaci részesedése, és ezért egyes gyártók már fel is hagytak a gyártásukkal – kihalt többek között a Mazda5, és a SEAT Altea – valamint a kompakt modellek piaca is egyre szerényebbre olvad, akkor a BMW úgy érzi, hogy kompakt, prémium egyterűvel kell megörvendeztetnie a világot. Vajon teljesen elment az eszük, vagy pontosan tudják, hogy mit csinálnak? A nemrég érkezett BMW 2-es Active Tourer óriási sikere a bajorokat igazolja. Na de mire jó egy picike, de drága, hétszemélyes autó?
Külső
Egyterűből nehéz igazán szépet, vonzót csinálni még a BMW-nek is. A 2-es Gran Tourer sem igazán vonzó, főleg ha a hátsóját, a harmadik üléssor és a nagyobb csomagtartó miatt felpuffasztott testrészét nézzük. Az eleje még egész formás, csak a tető fut rettentően magasra, aztán ahogy közeledünk az autóhoz toldott puttonyhoz, úgy szakad ki belőlünk a „jaj, ezt miért kellett” felkiáltás. Pedig a többi egyterű sem feltétlenül szép és arányos, de mindezt BMW emblémával egy kicsit nehezebb lesz megszokni. De meg fogjuk, ne legyenek kétségeink. Ugyanúgy, mint az elsőkerék-hajtást és a keresztbe beépített motort.
A széleslátószögű objektív nem tesz neki jót
Utastér, csomagtartó
Bent a
2-es Active Tourer hangulatához hasonló a kép fogadja az embert, tisztességes BMW-s környezet, príma anyagokból összelegózva, példás kidolgozottsággal. Még a szaga is jó. Csupán a plexi head up display árulkodik arról, hogy talán mégsem teljes értékékű BMW-ben ülünk. Az első sor akármelyik BMW-ben is lehetne, kényelmes, tágas, elegáns.
Képzeljünk bele csokit majszoló, vagy csak átlagosan retkes gyerekeket és zokogjunk együtt
Aztán ahogy egyre hátrébb jutunk, jönnek az olyan praktikus dolgok is, mint a sínen tologatható, bár kissé rövid ülőlapú második üléssor – ami még mindig elég ahhoz, hogy akár az átlagnál magasabb utas is jól érezze magát – vagy a feláras, főleg gyerekeknek való harmadik sor, amely használaton kívül, észrevétlenül a padló síkjába lapul, vagy a csomagtérroló, aemly roppant kulturált módon szedhető ki a helyéről és illeszthető a neki kialakított padlórekeszbe. Ja, és világszenzáció, a 2-es Gran Tourer hátsó ajtózsebébe befér egy másfél literes palack. Tádááám!
Az a harmadik sor. Csak 18 éven aluliaknak!
Csomagtartója alapállásban 645 literes, de üléshajtogatás után bitang nagyra, 1905 literesre növelhető, és van benne minden, amit csak egy csomag kívánhat magának. Fedett titkos rekesz, szatyorkampó, rögíztőpontok, hálós zseb, 12 voltos csatlakozó, világítás, stb.
Milyen vezetni?
Elérkeztünk a kis egyterű másik erősségéhez. Ugyanis ormótlan feneke és elképesztő belmagassága ellenére a 2-es Gran Tourert piszok jó vezetni. Kínos, de ez van. Ugyan az első kerék néha elkapar, és a nehéz kormányért sem rajonganak majd az anyukák, de a stabilitás bámulatos, az autópályán már illegális tempó is legfeljebb kicsivel érződik benne gyorsabbnak 100-nál, kanyarban sem dülöngél és közben még csendes is. Legfeljebb a menetszél tűnhet fel, de csak akkor, ha kifejezetten odafigyelünk rá. Automatikus váltója szépen teszi a dolgát és az idétlen formájúra sikerült Sport gomb kapcsolása után még a sportos vezetésbe is belekóstolhat a vagány anyuka.
Ízléses berendezés
Mennyibe kerül?
A legolcsóbb – ízlelgessük egy kicsit a következő szavakat – háromhengeres, elsőkerék-hajtású BMW kijön hajszállal kevesebből, mint 8 millió forint. Nagyon még ne lelkesedjen senki, mert ez úgy kong az ürességtől, mint egy télire leeresztett betonmedence. A harmadik üléssor felára 260 ezer forint, az érintőképernyős navi 820 ezer, a metál fényezésért 217 ezret kérnek, az üvegtetőért 412 ezret, de szinte végtelen a lista. A tesztautóba helyezett extralistán elkezdtük összeadni a tételeket, de 17 000 eurónál (5,1 millió forintnál) feladtuk. Szóval a világ összes pénzét elköltheti extrára, aki puccos, jól kinéző, okos BMW 2 Gran Tourert szeretne.
Kompakt prémium egyterű a BMW-től. Újabb kategória született?
Így alakulgat ötből hétszemélyessé, vagy éppen teherautóvá a BMW 2 Gran Tourer:
A BMW fetisiszta családok hölgytagjai biztosan tíz körömmel kapaszkodnak majd abba az autóba, amelyen ugyanúgy a kék-fehér embléma díszlik, mint apa autóján, de nem kell félni a hátsókerék-hajtástól és emellett könnyen kezelhető, kisméretű, praktikus is, amibe ha kell egy raklapnyi jógára igyekvő gazdag-anyuka is belefér. Szóval a 2-es Gran Tourer sikere szinte borítékolható.
Mellette – Ellene |
- Príma kidolgozás
- Remek vezethetőség
- Csendes, jól variálható utastér
|
- Idétlen forma
- Elsőkerék-hajtás
- Drága extrák
|
Szerinted hány pontot érdemel a BMW kicsi, de sokszemélyes egyterűje?
Szerinted hány pontot érdemel a BMW kicsi, de sokszemélyes egyterűje?