Krzysztof Olszewski 2001-ben alapította feleségével a Solaris Bus&Coach céget. A Neoplan Polska tapasztalatait hasznosító családi vállalkozás azóta Európa egyik legsikeresebb autóbusz-gyártó cége lett. A bolechowói székhelyű cég a kontinens 24 országában, illetve Dubajban van jelen trolibuszaival, autóbuszaival és villamosaival. A Solaris által kínált buszok közül a dízelesek mellett egyre nagyobb figyelmet kapnak az üzemeltetőktől a hibrid, illetve az elektromos változatok is.
Jó példa erre, hogy az Üstra, vagyis a hamburgi tömegközlekedési vállalat újabb hét darab, 18 méteres csuklós Solaris Urbino autóbuszt vásárolt. A járművek érdekessége, hogy hibrid üzeműek, ezért kevesebb üzemanyagot égetnek el, mint a hagyományos társaik. A hibrid Solaris Urbinóban 278 lóerős (204kW), Euro 6-os Cummins dízelmotor, valamint két, egyenként 75 kilowattos (100 lóerős) elektromos motorgenerátor dolgozik. Az Allison párhuzamos hibrid rendszerével ellátott jármű vegyes üzemmódban hasznosítja ezen erőforrások nyomatékait. Az elektromos motorok hozzájárulnak a buszok indításához és a dízelmotorra kevésbé hagyatkozva állítják elő a szükséges erőt és nyomatékot.
Kisebb fogyasztás, kevesebb füst
A hamarosan forgalomba álló csuklós buszok olyan vonalakon teljesítenek szolgálatot, melyeken a megállók közötti távolság nem több 500 méternél, ezért átlagos sebességük mindössze 18-22 kilométer/óra között alakul. Ezek ideális körülmények lehetnek a hibrid buszok számára. A városi közlekedésben a hibrid buszok akár 30 százalékos üzemanyag-megtakarítást is elérhetnek. Ebből kiindulva majdnem harmadával kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki, mint a dízelesek.
Kisebb fogyasztás, kevesebb füst
A hamarosan forgalomba álló csuklós buszok olyan vonalakon teljesítenek szolgálatot, melyeken a megállók közötti távolság nem több 500 méternél, ezért átlagos sebességük mindössze 18-22 kilométer/óra között alakul. Ezek ideális körülmények lehetnek a hibrid buszok számára. A városi közlekedésben a hibrid buszok akár 30 százalékos üzemanyag-megtakarítást is elérhetnek. Ebből kiindulva majdnem harmadával kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki, mint a dízelesek.
Hét vadonatúj busszal együtt már összesen 27 háromtengelyes Solaris Urbino 18 típusú városi buszt üzemeltetnek. Az Üstra először 2008-ban tesztelt 18-méteres csuklós Urbinókat Allison H 50 EP hibrid rendszerrel. A sikeres próbafutások után 2011 szeptemberében 10 busszal bővítették a flottát. Majd további kilenc hibrid érkezett 2013-ban. Ez a 20 Solaris Urbino busz már összesen mintegy hárommillió kilométert tett meg, naponta pedig hozzávetőleg 19 000 utast szállítanak.