Az új, 2015-ös szabályok alapján a Forma-1-es autók orra újra módosult, a csapatok két irányt választottak, a hosszú, lapos (pl. Ferrari, McLaren) és a kimondottan rövid megoldás (pl. Mercedes) jelent meg a pályán.
Mivel az utóbbi körönként akár 5-8 tizedes tempóelőnyt jelent, a Renault-erőforrás mellett a kasztnival is küszködő Red Bull is igyekezett áttérni a rövid orra, de jó néhányszor – a svájci Speed Week szerint több tucatszor – elhasaltak vele az FIA kötelező töréstesztjén.
Sajtóértesülések szerint a csapat most végre készen áll a bevetésre, a jövő hétvégi Spanyol Nagydíjon már az autó új változatát küldik pályára, amelynek orra még a Mercedesénél és a Williamsénél is rövidebb, ezért igen nehezen másolható lesz, írja a spanyol El Mundo Deportivo. „A frissített autó már-már az RB11-es B változata lesz” – jegyzi meg a lap.
A Speed Week hozzáteszi, hogy „a Red Bull olyan szintű javulást remél, amellyel beérheti a Ferrarit”.
A címvédő Mercedes technikai igazgatója, Paddy Lowe is kiemeli, hogy az új, turbós V6-os korszakban a nagyközönség kisebb jelentőséget tulajdonít az aerodinamikának, pedig a fentihez hasonló dolgokon éppenséggel nagyon sok múlik: „Nagyon sok szó esik az erőforrásokról, az energiavisszanyerő-rendszerről, pedig szerintem az aerodinamika szerepe sem épp kicsi.”
A kisebbik Red Bull-csapat, a Toro Rosso technikai igazgatója egyetért: „A rövid orr volt a 2015-ös autón végzett munkám legnehezebb része.”