Nem csehszlovákok
Nem ez az első alternatív hajtással szerelt járműve az orosz gyártónak, hiszen komplett CNG-kínálattal rendelkezik, ugyanakkor az elektromos buszok terén mindenképpen első próbálkozásnak tekinthető a 6274-es, még akkor is, ha 2012-ig sorozatban gyártott trolibuszokat a nagy hagyományokra visszatekintő cég. A LiAZ neve egyébként nem véletlenül adhat okot a félreértésekre, ugyanis teljesen azonos a hazánkban teherautóiról közismert csehszlovák Libereci Autógyáréval.
Még csak prototípus
A teljes mértékben alacsonypadlós járművet kifejezetten a városi tömegközlekedési igényeknek megfelelően fejlesztették ki. A 12 méter hosszú autóbuszon összesen 90 utas számára van álló- és ülőhely. A modellt olyan lítiumionos akkumulátorokkal látták el, melyeknek köszönhetően egyetlen feltöltéssel 200-280 kilométert képes megtenni. A 6274-es hátránya viszont, hogy az energiatároló berendezések feltöltéséhez legalább 5 órára van szükség (egyes adatok szerint 6,5 órára). A LiAZ nullemissziós autóbusza egyelőre prototípus, így elképzelhető, hogy sikerül javítani a fenti mutatókon. Az autóbuszban dolgozó háromfázisú, aszinkronos elektromos motor ugyanakkor kiváló, 180 kW-os teljesítményre képes. Bár a jármű végsebességét leszabályozták, az így is 80 kilométer/órás maximális sebességgel tud haladni.
Utasok nélkül
A moszkvai Mosgortransnál forgalomba állt orosz elektromos busz egyelőre nem szállít utasokat. A néhány hónapos tesztidőszak túlnyomó részét ugyanakkor javarészt rendes utasforgalomban képzelik el a cég mérnökei. A teszt végén a LiAZ összesíti a tapasztalatokat és felhasználja azokat a sorozatgyártásban készülő elektromos autóbuszoknál.