Ha eddig azt gondoltad, a Renault Twizy haszonjármű-kiadása a leginkább környezetbarát négykerekű futárgép, tévedsz. A DHL hollandiai ágazata kísérleti jelleggel quadriciklivel viszi ki a csomagokat, de nem akármilyennel: a holland gyártású Cubicycle sofőrje kvázi a levegőben teker, a futómű és a váz mögötte húzódik, méghozzá hosszan.
A térvázas szerkezetre egy többrekeszes, zárható dobozt építettek, amiben 125 kilogramm hasznos rakományt lehet elhelyezni. A 80x100x120 centis dobozt a logisztikai központban előre megpakolják, és amikor megérkezik a futár, csak ráemelik a platóra a pakkot, így még hatékonyabban megy a munkavégzés
A pedálos jószágot úgy tervezték, hogy pont elférjen a szabványos holland kerékpárutakon, és mivel a Németalföldön nem igazán kell az emelkedők miatt aggódni, igazából csak elindulni nehéz a bringával, ezt pedig egy apró villanymotorral segíti a szerkezet.
A futárok állítólag napi 50 kilométert fognak tekerni a kettős keresztlengőkaros felfüggesztéssel szerelt Cubicycle-lel; a kísérlet végén majd kiderül, van-e pénzben kifejezhető hozadéka a monstrumnak, vagy maradjanak a klasszikus málhás bringáknál.
Bár ezt a példányt a holland Flevobike építette, a projekt eredetileg a svéd Velove gyermeke; Armadillo néven ők fejlesztették ki a prototípust. Már elkészült a 250 kilós verzió is, és ahogy egy haszonjárműhöz illik, a moduláris felépítésnek köszönhetően számtalan felépítményt terveztek hozzá.
Az alábbi videón egy korai prototípust láthatsz mozgás közben: