Módosított légbeömlők az első lökhárító alatt, átrajzolt hátsó kötény, LED-es fényszórók és friss grafikájú keréktárcsák: akinek mindez feltűnik, igazán alapos ismerője a BMWE 3-as hatodik szériájának.
Az utastérben friss anyagok, krómozott légbeömlők, eltolható fedelű pohártartók várnak. Új fejlesztésű a színes head-up kijelző, a GPS gyorsabb az eddiginél, és szebb térbeli grafkákkal dolgozik, és ami igazán fontos, 36 hónapnyi ingyen térképfrissítés jár hozzá. Az Audi után a BMW is kínál 4. generációs mobil adatátviteli szolgáltatást, és megjelenik a robotparkoló funkció.
Össszesen négy benzines és hét dízelmotor választható az új 3-ashoz. A belépő 318i háromhengeres, másfél literes erőforrása 136 lóerőre, 220 Nm nyomatékra képes; 8,9 mp alatt gyorsul 100 km/órára, legnagyobb sebessége 210 km/óra. Szintén új a 320i kétliteres, 184 lóerős erőforrása, az eddigi 328i helyébe a 252 lóerős 330i lép. A csúcson a 326 lóerős 340i áll.
A dízelek a 116 lóerős 316d-től a 335d-ig húzódnak (313 LE, 630 Nm). Lesz egy hibrid is, a 330e, 252 lóerővel, 6,3-as gyorsulással, és 2,1 literes átlagfogyasztással, 35 km elektromos hatótávolsággal. Három-három motorhoz kínálnak összkerékhajtást, a megújult 3-a az év második felétől kapható.