Addig is nézzük meg közelebbről, miféle szerzet a svéd gyártó új modellje. A jármű 10,7 méter hosszú, tehát 30 centivel rövidebb egy egy Ikarus 260-as autóbusznál, ugyanakkor mindössze két, széles utasajtóval látták el. Érdekes módon a két ajtószárnyat közvetlenül egymás mellett helyezték el, így olyan hatást keltenek, mintha a jármű egybenyíló, kétszárnyú utasajtókkal rendelkezne. Az optikai csalódás ellenére a két ajtó között vékony karosszériaelem található. A Volvo elektromos autóbuszánál feltűnő lehet továbbá, hogy az első tengely szokatlan helyre, közvetlenül a homlokfal mögé került.
A jármű megjelenése alapvetően a 8900-asra hajaz, de a lámpatestek például újszerű blokkokba vannak ágyazva, illetve a lökhárító kialakítása is némiképp eltér a szériaváltozatokban alkalmazottól. A modell már annyira innovatív, hogy a sofőr pozíciója sem hagyományos kialakítású. A vezetőülés, illetve a műszerfal középre került, mely hasonlatos a villamosokban alkalmazott megoldáshoz. Ez manapság a BRT-buszoknál is nagyon népszerű konstrukciós megoldásnak számít, azonban egy ekkora busznál felmerül a kérdés, hogy van-e így értelme?
A gyártó szerint az új elektromos busz 86 utas szállítására alkalmas és 80 százalékkal kisebb a „fogyasztása” egy hagyományos autóbusznál. Az utastérben pedig vezeték nélküli internet igénybevételére is van lehetőség. A jármű világpremierje június 15-én lesz a milánói UITP kongresszuson és kiállításon lesz, gyártása várhatóan 2017-ben indul majd.