Míg Nico Rosberg a pole-ból rajtolva szimpla kétkiállásos stratégiával kellemes előnnyel haladt a győzelem felé a vasárnapi Spanyol Nagydíjon, Lewis Hamiltonnak az elrontott rajt után küzdenie kellett érte, hogy Sebastian Vetteltől elvegye a 2. helyet.
A Mercedes az angolnak háromkiállásos stratégiát adott, Rosberg második kerékcseréjét pedig kicsit elhalasztották, hogy a nemet ne kerülhessen közvetlenül a csapattársa elé a pályán, amikor Hamilton épp Vettel elől próbált meglépni. A kínai panaszok után Rosberg talán nem bánta volna, ha „útban van” csapattársának.
„Amikor Lewis a Sebastianhoz viszonyított előnyét építette a harmadik etapján, Nico stratégiáján szándékosan rontottuk egy kicsit azzal, hogy az optimálisnál tovább tartottuk kint a második kiállása előtt. Így biztosítottuk, hogy a két, eltérő stratégián lévő versenyzőnk nem botlik egymásba a pályán, Lewis tiszta pályán építheti a 2. hely bejhúzásához szükséges előnyét” – magyarázta a verseny után a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff.
A jó stratégiával Vettelt lerázó, lendületesen haladó Hamilton aztán még Rosberg beérésén is gondolkodott, annak ellenére, hogy mérnöke, Peter Bonnington a rádión közölte vele, hogy az „lehetetlen”.
„Versenyzőként nem jó ezt hallani, versenyezni vagyok itt, nem a 2. helyért jöttem, szóval ezt az üzenetet figyelmen kívül is hagytam. A határon nyomtam az autóval, de amikor láttam, hogy már csak hét köröm van, a hátrány viszont 13 másodperc, körönként pedig csak 0,7-et hoztam, akkor át kellett állnom az ésszerű megközelítésre, a célba kellett vinnem az autót. A motorral egyébként nem volt gond, de nyilván ha én hajtok, akkor Nico is arra kényszerül, ez pedig mindkettőnk számára növeli a kockázatot.”