Egyelőre tanulmány csak, de jövőre szinte változatlan formában kerülhet piacra a Golf GTI Clubsport, a pályára hangolt, de utcára is alkalmas háromajtós modellváltozat.
Zárt pályán 19, utcán 18 colos kerekeken gördül fehér fényezésű, fekete tetőlemezű autó, amely a jelenlegi legerősebb GTI-blokk 230 lóerejénél számottevően többet, 265 lóerőt állít a sebesség szolgálatába. A nyomatékot átmeneti túltöltés fokozhatja.
A tanulmányautó hatfokozatú DSG váltót és elektronikus vezérlésű XDS differenciálzárat kapott, a leendő szériaváltozatban a kézi váltó sem elképzelhetetlen.
Menetdinamikai számokról nem beszélt a VW, de a GTI Performance modell ismeretében 6,0 másodpechez közeli gyorsulásra, és talán feloldott végsebesség-korlátozásra számítunk.