A Renault elsőre sem kapta el a fonalat a 2014-ben bevezetett új, 1,6 literes turbós V6-os erőforrásokkal, de a francia gyártó 2015-ben még jobban küszködik, a téli fejlesztési időszak előrelépés helyett visszalépést hozott. A szezonkezdet óta sem jön a javulás, a félretervezett dugattyúk miatt állandóak a meghibásodások.
F1: Komoly baj van a Renault-nál 1
F1: Komoly baj van a Renault-nál 9


A Forma-1-es motorfőnök, Cyril Abiteboul egy friss interjúban elismerte, hogy valami gond van a viry-chatilloni gyárban.
„Tesztpadokon a motorok megbízhatóan működnek, de a pályán már nem ez a helyzet. Nyilvánvaló, hogy valami gond van a tesztpados és a pályás adatok összevetésével. Ugyanolyan ez, mint amikor az aerodinamikai fejlesztésnél a szélcsatorna hamis adatokat szolgáltat, ez ugyanúgy probléma a motorok terén is” – nyilatkozta a Forma-1 hivatalos oldalának.
Bár a fentiek nem valami biztatók, a Red Bullnál pedig kínjukban már azt sem tudják, hogy szidják vagy bátorítsák a motorpartnert, Abiteboul szerint a kapcsolat túlélheti a krízist, keményen dolgoznak ezért: „Nehéz időszakot élünk, de ez a frigy kitarthat. Egyszerűen jobban kell teljesítenünk a pályán, és azon kívül is jobb munkát kell végeznünk.”