A 2015-ös idény elején felmerült, hogy némelyik csapat – a gyanú szerint a Mercedes és a Ferrari – még mindig kijátssza a Forma-1-ben tavaly bevezetett 100 kg/órás üzemanyag-átfolyási limitet.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Kínai Nagydíjra szigorított, a korábbi egy helyett több ponton is kötelezővé tették a szenzorok használatát, de úgy tűnik, ez sem volt elég. A hétvégi Spanyol Nagydíj előtt a csapatok technikai főnökei újra előhozták a témát, az FIA pedig megint lépni kényszerült, írja a Motorsport.com.
Az F1 állandó versenyigazgatója, egyben az FIA műszaki főmegbízottja szombaton új technikai irányelvet küldött ki körlevélben a csapatoknak, amelyben világossá teszi, hogy az átfolyás mértéke nem lehet túl alacsony sem, kizárva ezzel azt, hogy rövid időszakokra a limit fölé növelt mértéket kompenzálni lehessen. Az FIA emellett mostantól egyesével ellenőriz majd minden szenzort.
„Az átfolyási rátának állandóan 90 kg/óra felett kell maradnia. Pontosabban nem definiáljuk az állandóság fogalmát, praktikusabb ugyanis, ha az adott csapatokkal egyeztetünk, ha probléma merül fel” – írta Whiting. „Emellett minden üzemanyagrendszert alapos fizikai vizsgálatnak vetünk majd alá.”