A Continental által készített mobilitási tanulmány szerint a válaszadók több mint kétharmada (68%) igénybe venne automatizált funkciót, különösen a stresszes vagy monoton vezetési szituációkban. Hasonlóképpen kiemelt az érdeklődés az intelligens autók iránt, melyek információküldő, -fogadó és -feldolgozó funkciókat is képesek ellátni. A hálózatba kapcsolt járművek lehetőségét pedig akkor értékelnék a sofőrök, ha azok valódi hozzáadott értéket képviselnek.
A járművezetők többségét (72%) az adatcsere funkciók közül az érdekli leginkább, amelyik pontos képet ad arról, hol várható közúti ellenőrzés. Emellett a sofőrök 63 százaléka abban az esetben is támogatja az adatrögzítést, ha segítségével információhoz juthat járműve aktuális állapotáról, egyúttal pedig figyelmeztetést is kap a szükséges karbantartásra. A folyamatos nyomon követést azonban többnyire elutasítják. Jelenleg csupán a sofőrök mintegy 37 százaléka vállalná szívesen, hogy saját vezetési adatait folyamatosan rögzítsék, vagy egy autóba épített rendszer figyelje a vezetési stílusukat annak érdekében, hogy ezzel csökkenthessék például biztosítási díjukat.
A Continental szerint az anonim felügyelet is elég a közúti balesetek drasztikus csökkentéséhez, ehhez nincs szükség az egyes járművek rendszámaira. A mobilitási kutatás keretében tudományos kutatók és autóipari szakemberek bevonásával Németországban és az Egyesült Államokban reprezentatív, Franciaországban, Japánban és Kínában pedig kvalitatív kutatást folytatott le a Continental által megbízott piackutató vállalat.